امروز نمايندگان کنگره آمريکا درخواست مخالفان برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا از شهروندان معمولي را مورد بررسي و آن را محدود خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، قرار است تا نمايندگان آمريکا در اواخر ساعات امروز در مورد اصلاح قانون جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا با يکديگر به بحث و بررسي بپردازند. 

نمايندگان مخالف در صدد اصلاح اين قانون و محدود کردن اجازه شنود مکالمات تلفني شهروندان آمريکايي توسط دستگاه اطلاعاتي آن کشور و جمع آوري اين اطلاعات هستند. 

کاخ سفید خواستار رد این طرح از سوی مجلس نمایندگان شده ‌و مدعي است که با از کار انداختن شتاب‌زده یکی از ابزارهای مبارزه با تروریسم توسط نیروهای اطلاعاتی مخالف است.


این طرح، آژانس امنیت ملی و سایر نهادهای اطلاعاتی را نیز برای جمع آوری اطلاعاتی همچون مکالمات تلفنی کسانی که سوژه بازرسی ها نیستند، باز خواهد داشت. بدین ترتیب اطلاعات شهروندان به بهانه مقابله با تروریسم جهانی و یا نظارت خارجی کنترل نخواهد شد.

این نخستین رأی‌گیری کنگره پیرامون اختیارات آژانس امنیت ملی (NSA) از زمان افشای برنامه جاسوسی آمریکا از سوی اسنودن محسوب می‌شود.

گفتني است، اين قانون مي بايستي پيش از به امضا رسيدن به دست "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از سوي نمايندگان سناي آمريکا نيز مورد تاييد قرار گيرد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار