تحليلگر مسائل سياسي در بيروت گفت بر هيچکس پوشيده نيست که عوامل القاعده نقش زيادي در حملات گروههاي مسلح مخالف و تروريست ها در سوريه دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ الياس فرحات در گفتگو با اين شبکه افزود عناصر القاعده در عمليات عليه مردم شهرها و روستاها و حملات انتحاري در سوريه دست دارند. وي گفت جبهه النصره در سوريه با شبکه القاعده همکاري نزديک دارد و از طرف برخي کشورهاي حاشيه خليج فارس حمايت مي شود. وي افزود اين گروهها از مقامات ترکيه حمايت مالي دريافت مي کنند و از خاک ترکيه براي وارد شدن به سوريه بهره مي برند.

حرفات تصريح کرد عناصر باقي مانده القاعده در عراق اکنون از وضع بي ثبات در سوريه سو استفاده مي کنند و مشغول سازماندهي مجدد در مناطق مرزي سوريه اند و از کشورهاي خليج فارس حمايت مي شوند.

وي افزود عناصر القاعده افراد مسلح را در عراق آموزش مي دهند و آنها را به سوريه اعزام مي کنند تا به مخالفان مسلح ملحق شوند و به حملات عليه سوريه مبادرت کنند. وي تاکيد کرد آمريکا بطور گسترده با اين گروههاي تروريست همکاري دارد و به آنها در زمينه مسائل اطلاعاتي در داخل سوريه کمک مي کند.

                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: القاعده ، سوریه ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار