بدنبال حملات خمپاره اي روز گذشته در سوريه، سازمان ملل نيمي از کارمندان غير سوري خود را از اين کشور خارج مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ادعا کرد حدود 50 نفر از کارمندان غير محلي اين سازمان به بيروت و قاهره انتقال يافتند.

اين سازمان همچنين از کارمندان محلي خواسته تا اطلاع ثانوي، در منزل به کار خود ادامه دهند.

مارتين نسيرکي، سخنگوي  سازمان ملل گفت  روز گذشته و امروز چند گلوله خمپاره در نزديکي هتل محل اقامت کارکنان سازمان ملل در دمشق فرود آمد که بر اثر آن، آسيب هايي به ساختمان هتل و تعدادي خودرو از جمله يک خودروي سازمان ملل وارد شد.

گروه امنيتي سازمان پس از بررسي اوضاع تصميم گرفت بطور موقت تعداد کارکنان غير سوري اين سازمان را در دمشق کاهش دهد.

بدنبال اين اقدام، مسکو آنرا محکوم کرد. "ويتالي چوركين" نماينده روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز گذشته گفت "اين مسئله اي بد براي سازمان ملل متحد است كه نيروهايش را در كشور سوريه كاهش مي دهد. اين موضوع خود نشان دهنده جدي بودن بحران و وضعيت كنوني در آن كشور است."

یکی از مسئولان سفارت روسیه در دمشق هم در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری روسی "ایتارتاس" اعلام کرد: مسئولان سفارت هیچ برنامه ای برای انتقال دیپلمات های روسی از دمشق در دستور کار خود ندارند. این خبر در حالی اعلام  شد که برخی از رسانه های غربی و عربی هر از چندی، اخبار و گمانه هایی را در مورد احتمال انتقال دیپلمات های روسیه و دیگر کشورها از دمشق منتشر می کنند.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار