سلطان خواه گفت: کشور ما دارای زیرساخت های لازم به لحاظ امکاناتی و نیروی انسانی متخصص در زمینه ی تبادل دانش و فناوری دارد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ نسرین سلطان خواه، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته گفت: در این نمایشگاه 70 شرکت از روسیه، بلاروس و اوکراین حضور دارند که فرصت خوبی را جهت تبادل دانش و فناوری فراهم کرده اند.

وی افزود: در کشور ما زیر ساخت های لازم به لحاظ امکاناتی و نیروی انسانی متخصص در زمینه ی تبادل دانش و فناوری وجود دارد.

وی همچنین به توانمندی ایران در جذب فناوری اشاره و تصریح کرد: ما توانمندی در تولید داروهایی بر پایه ی فناوری و حوزه ی هوافضا داریم که اساس و پایه ی انتقال و داد و ستد دانش فناوری است.

سلطان خواه در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: در واقع روش انتقال و جذب فناوری برگزاری نمایشگاه های اختصاصی از این دست است.

وی عنوان کرد: امیدوارم این نمایشگاه مقدمه ای برای استقرار شرکت های دانش بنیان کشورهای دیگر در پارک های علم و فناوری ما باشد و همچنین بتوانیم تعامل نزدیکی با این شرکت ها برقرار کنیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در ادامه اذعان داشت: آنچه مهم است این است که کشور ما باید به دنبال نمایش دادن توانمندی های سیاسی و انتقال و جذب فناوری باشد.

وی در پایان اضافه کرد: تحریم برای ما یک فرصتی است که بتوانیم با شتاب بیشتری از ظرفیت هایمان جهت بالابردن رتبه ی علمی کشور در دنیا استفاده کنیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.