چند نفر از اعضای «ائتلاف سیاه» روز چهارشنبه در مقابل دفتر دادستانی مصر در مرکز قاهره بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،‌چند نفر از اعضای «ائتلاف سیاه» روز چهارشنبه در مقابل دفتر دادستانی مصر در مرکز قاهره بازداشت شدند.

این گروه طی خشونت های اخیر در مصر ظاهر شده است. افراد بازداشت شده سعی داشتند در مقابل تصمیم دادستانی مبنی بر بازداشت این افراد اعتراض کنند. پلیس ضد شورش مصر دست کم چهار نفر از این افراد را که نقاب مشکی به صورت داشتند در مقابل ساختمان بازداشت کرد.

همچنین بعد از ظهر روز چهارشنبه ده ها نفر در مقابل ساختمان دادستانی مصر تجمع کردند و بر ضد محمد مرسی رییس جمهور مصر شعار سردادند. با این حال این افراد نقاب سیاه به چهره نداشتند.

در پی تصمیم طلعت ابراهیم عبدالله دادستان کل مصر مبنی بر بازداشت تمام افراد مظنون به عضویت در «ائتلاف سیاه»، این گروه درخواستی در شبکه های اجتماعی برای تظاهرات بر ضد این تصمیم منتشر کرد.

حسن یاسین سخنگوی دادستانی روز سه شنبه گفت :‌‌ « تحقیقات نشان می دهد این گروهی سازماندهی شده است تا اقدامات تروریستی انجام دهد. »

دادستان مصر همچنین یک قاضی را برای رسیدگی به شکایت یک وکیل از ائتلاف سیاه معیین کرد. این گروه به آتش زدن ساختمان های متعلق به اخوان المسلمین و نیز وابستگی به برخی چهره های سیاسی و رسانه ای متهم است.

در روزهای اخیر در قاهره و چند استان دیگر، گروهی از تظاهر کنندگان که چهره خود را پوشانده بودند، حضور داشتند. آنها خود را از ائتلاف سیاه (بلک بلاک) می دانستند. این گروه که رفتارهای آن به گروه هایی که ایجاد هرج و مرج می کنند شباهت دارد، تاکنون ناشناخته بود و از شمار نیروها و ساختار آن اطلاعی در دست نیست.

روش های این گروه و اعضای آن شبیه گروه های افراطی مخالف جهانی سازی است که در سال های هزار و نهصد و هشتاد در اروپا حضور داشتند.

گروه ائتلاف سیاه در پیام ویدئویی که در پایگاه اینترنتی یوتیوب قرار گرفت اعلام کرد قصد دارد با رژیم ظالم فاشیستی (اخوان المسلمین) مبارزه کند.

در چندین مورد تظاهرات که از پنجشنبه گذشته در مصر روی داده است ،‌ دست کم پنجاه و چهار نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند.
برچسب ها: بازداشت ، متهم ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار