ماموران پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، روز جمعه از یک شهروند تونسی در رابطه با پرونده قتل سفیر آمریکا در تونس بازجویی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، محمد الفاضل السایحی، مشاور وزارت دادگستری تونس روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد علی الحرزی، شهروند تونسی که در حمله به سفارت آمریکا در لیبی حضور داشته است، روز جمعه به عنوان شاهد و نه به عنوان مظنون، توسط یک قاضی تونسی و یک گروه ویژه از دایره بازرسی پلیس فدرال آمریکا مورد بازجویی قرار گرفت.

مشاور وزارت دادگستری تونس تایید کرد که بازجویی از علی الحرزی در چارچوب درخواستی که دولت آمریکا برای تحقیق در رابطه با قتل سفیر این کشور در تونس ارائه کرده است ، صورت گرفت. وی تصریح کرد که دولت های آمریکا و تونس برای همکاریهای قضایی توافق نامه امضا کرده اند.

السایحی ادامه داد قاضی دادگاه تونس مطابق با قوانین حاکم در کشور، کنوانسیون های بین المللی و اصول توافق نامه همکاری با آمریکا درخواست مسئولان پلیس آمریکا را بررسی و به آن عمل کرده است. این مقام وزارت دادگستری تونس خاطر نشان کرد اقدام دادگاه تونس در بازجویی از این شهروند، با رعایت کامل حاکمیت ملی و استقلال دستگاه قضایی صورت گرفته و ادعای مرکز نظارت بر استقلال قضات تونس در این زمینه کاملا بی پایه و اساس است.

مرکز نظارت بر استقلال قضات در تونس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بازجویی از یک شهروند تونسی در چارچوب پرونده قتل سفیر آمریکا در تونس، نقض حاکمیت کشور و کوتاهی دولت در حمایت و دفاع از شهروندان است.

 علی الحرزی اکتبر گذشته توسط مقامات ترکیه بازداشت و به تونس منتقل شد و چندی بعد نیروهای امنیتی تونس وی را برای تکمیل تحقیقات خود بازداشت کردند. مسئولان قضایی تونس می گویند وی در حمله به سفارت آمریکا در تونس که منجر به کشته شدن چهار نفر از جمله سفیر آمریکا شد، حضور داشته و شاهد ماجرا بوده است.
برچسب ها: آمریکا ، سفیر ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار