گزارش/ احزاب در هفته‌اي که گذشت

از بازار داغ ديدارهاي انتخاباتي تا ادعاهاي جالب برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب

اين هفته همچون هفته‌‌هاي گذشته در تشکل‌هاي سياسي رويداهاي مهمي رخ داد که مطالعه آن خالي از لطف نيست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اين هفته همچون هفته‌‌هاي گذشته در تشکل‌هاي سياسي رويداهاي مهمي رخ داد که مطالعه آن خالي از لطف نيست.

بازار داغ ديدارهاي انتخاباتي

جمعيت آبادگران جوان انقلاب اسلامي چندي است که در عرصه انتخابات فعالتر شده و در اين زمينه ديدارهايي را با محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين و حزب موتلفه اسلامي برگزار کرد.

ديدار جمعيت آبادگران جوان انقلاب اسلامي با برخي اعضاي حزب موتلفه اسلامي يكشنبه 28 آبان‌ماه با حضور اسدالله بادامچيان عضو حزب و بيادي دبيركل جمعيت مذكور برگزار شد كه بحث‌هايي درباره انتخاب كانديداي انتخابات آتي مطابق شرايط كشور مطرح شده بود.

بعد از اظهارات تعجب برانگيز مجيد انصاري مبني بر اصلاح طلبان بايد چراغ را براي نظام روشن کنند شخصيت‌هاي سياسي واکنش‌هايي را به اظهارات وي نشان دادند.

حجت‌الاسلام شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران معتقد است که چراغ اصلاح‌طلبان براي آمريکا و اسرائيل روشن است و اصلاح‌طلبان نمي‌توانند چراغي را براي نظام سبز کنند.

آيت‌الله ممدوحي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: مواضع ضد و نقيض و دوپهلوي اصلاح‌طلبان براي اين است که بگويند ما هستيم، اما اين ادعاها تنور انتخابات را داغ نمی‌کند بلکه فقط آب در آسیاب دشمن و بدخواهان نظام می‌ریزد.( متن کامل گفتگو)

شوراي هماهنگي اصلاحات چندي پيش اعلام کرد که در دي‌ماه سال جاري گردهمايي بزرگ اصلاح‌طلبان را برگزار مي‌کند و ميرزا بابا مطهرنژاد عضو حزب مردم سالاري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از ارائه طرح مناسک در اين گردهمايي خبر داد.

هر اصلاح‌طلبي که خاتمي را قبول نداشته باشد، اصلاح‌طلب نيست

اين ادعاي داريوش قنبري عضو حزب مردم سالاري است که در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد که هر اصلاح‌طلبي که ليدر يخاتمي را قبولا نداشته باشد، اصلاح‌طلب نيست و بايد در اصلاح‌‍طلب بودن وي شک کرد.

چندي پيش يکي از خبرگزاري‌ها گفتگويي از کامران باقري لنکراني سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي مبني بر آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي جبهه پايداري منتشر شد و خبرنگار ما به سراغ يکي از اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري رفت تا صحت و سقم خبر مذکور را جويا شود.

علي خطيبي‌شريفيه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از نحوه درج مصايحبه لنکراني، گفت: جبهه پايداري تاکنون زماني را براي ورود به انتخابات تعيين نکرده است.

خباز خبر داد: دو پيشنهاد اصلاحات به خاتمي

محمدرضا خباز عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي در گفتگو با ما از رائه دو پيشنهاد اصلاح‌طلبان به خاتمي خبر داد و گفت: اصلاح‌طلبان پيشنهاد کانديداتوري در انتخابات آتي را خاتمي دادند و در صورتي که وي کانديدا نشود بايد خيمه اصلاحات را بر پا کند.

آيت‌الله مجتهد شبستري عضو مجلس خبرگان رهبري به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حضور کساني که ارزش‌ها و آرمان‌هاي امام(ره)،‌ انقلاب و رهبري را با حوادث پس انتخابات زير سوال بردند به طور حتم بدون توبه و عذرخواهي از ملت و مقام معظم رهبري در فضاي سياسي کشور امکان ندارد.

هاشمي رفسنجاني اخيرا از افرادي که به نوعي منتقد طرح دولت وحدت ملي هستند انتقاد کرد و آنان را تندرو، جاهل و مغرض خواند اما بعد از اين موضع‌گيري هاشمي تعدادي ديگر از سياسيون در گفتگو با باشگاه خبنگاارن مواضع خود را درباره اين طرح اعلام کردند.

زهره طبيب زاده عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي معتقد است که علت ادعاي طلبکارانه افرادي که طرح دولت وحدت ملي را مطرح مي‌کنند، خروج مردگان سياسيشان از قبرهاست اما زمام کشور و انقلاب ديگر به دست نامحرمان نمي‌افتد چراکه اصلاح‌طلبان نشان دادند تعصبي به اهداف نظام ندارند.( مشاهده متن کامل گفتگوي طبيب‌زاده)

سيد کمال‌الدين سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در نشست خبري که اين در هفته گذشته برگزار کرد، خبرهاي داغي را براي خبرنگاران داشت.

وي همچنين از برگزاري چهارمين مجمع عمومي جبهه پيروان در 9 آذرماه خبر داد.

سجادي در ادامه درباره برنامه‌هاي جبهه پیروان برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفته است که جبهه پيروان برای ورود به این انتخابات در حال برنامه‌ریزی یک ساختار در تهران و شهرستان‌ها هستیم ضمن اینکه اصولگرایان برای ورود به انتخابات به سازه جدیدی نیازمندند که در همین راستا جبهه پیروان، جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) را مرجع می داند و با کمک آنها خط مشی خود را تعیین می‌کند.(متن کامل نشست خبري سخنگوي جبهه پيروان)

نشست عمومي جبهه پايداري با هدف اعلام برنامه‌هاي انتخاباتي

حجت‌الاسلام مرتضي آقاتهراني دبير کل جبهه پايداري به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با اصرار اعضای شوراي مرکزي جبهه پايداري در شهرستان که مایل به اعلام علنی برنامه‌ها هستند، بعد از ایام عاشورا طی نشستي عمومی به اعلام برنامه‌های جبهه پایداری می‌پردازیم.

وي همچنين در ادامه از ارجاع تمامي مصوبات به شوراي فقاهتي خبر داد.(1)

اجماع دوم خردادي‌ها حاصل نمي‌شود

حجت‌الاسلام ذاکري عضو حزب اعتماد ملي مهمترين مشکل اصلاح طلبان را عدم وحدت مي‌داند و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اجماع اصلاح‌طلبان در مقطع كنوني بعيد به نظر مي‌رسد و اصلاح‌طلباني كه كانديداي انتخابات مي‌شوند مورد اجماع تمامي اصلاح طلبان نيستند.

عدم بررسي "طرح مناسک" از سوي شوراي هماهنگي اصلاحات

بعد از موضع‌گيري برخي اعضاي حزب مردم سالاري مبني بر ارائه طرح مناسك به شوراي هماهنگي اصلاحات، رئيس دوره اي اين شورا گفت: اين طرح در شوراي هماهنگي اصلاحات اصلا مطرح نشده است.

هفته گذشته اعضاي شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با سفر به شهر مقدس قم ديدارهايي را با  آيت‌الله مصباح  ديدار داشتند.

آيت‌الله مصباح در اين ديدار خطاب به اعضاي شوراي مركزي جمهيت رهپويان گفت: نباید در کار تشکیلاتی از مدل الگوی غربی استفاده کنیم. (متن مشروح اظهارات آيت‌الله مصباح)

شوراي هماهنگي اصلاحات كه چندي است براي حضور در انتخابات آتي فعال‌تر از قبل شده است هر از چندگاهي اخباري را اعلام مي‌كند.

نجفقلي حبيبي رئيس دوره اي شوراي هماهنگي اصلاحات در تازه‌ترين خبرها در گفتگو با خبرنگار ما از واگذاري مسئوليت برگزاري و تدوين پيش‌نويس مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان كه از سوي اين شورا در دي ماه برگزار مي‌شود، به كميته سياسي شوراي هماهنگي اصلاحات خبر داد.

حمله رژيم نامشروع صهيونيستي ب مردم بي‌گناه فلسطين با واكنش‌هاي تندي از سوي جريان‌هاي مختلف سياسي از جمله در كشورمان روبه‌رو شد.

شخصيت‌هاي مختلف ضمن محكوم كردن حملات متجاوزانه رژيم اشغالگر قدس خواستار اقدام فوري و جدي مجامع بين‌المللي در اين باره شدند.

برخي رسانه‌هاي اخباري را از درخواست ديدار محسن رضايي دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام با آيت‌الله مصباح و همچنين تعيين شعار دويت اميد از سوي رضايي خبر داده بودند كه روابط عمومي دبيرخانه مجمع تشيص با صدور اطلاعيه‌اي خبر مذكور را تكذيب كرد.

نشست خبري محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين سه‌شنبه هفته آينده در دفتر جام با محوريت مسائل سياسي روز برگزار مي‌شود.

رئوفيان دبيرکل حزب ايران زمين در گفتگو با خبرنگار ما از ديدارهاي انتخاباتي اين حزب با قاليباف، رضايي، پورمحمدي و متکي در آينده خبر داد.

مطهري‌نژاد عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از برگزاري کنگره اين حزب در 5 بهمن‌ماه سال جاري خبر داد.

سيدعلي سيدي‌رکني دبيرکل جبهه اصولگرايان اصلاح‌طلب از اعلام کانديداي اين جبهه در دهه فجر خبر داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشته ، هاشمی ، غزه ، طرح ، دولت ، وحدت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار