گاردين ؛

تظاهرات دانشجويان انگليسي در اعتراض به کاهش بودجه آموزشي

گاردين نوشت دانشجويان انگليسي قصد دارند روز چهارشنبه در اعتراض به نرخ بالاي بيکاري در ميان جوانان، بودجه آموزشي و بالا بودن شهريه دانشگاه ها در لندن تظاهرات کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ پايگاه اينترنتي اين روزنامه در گزارشي به قلم پيتر واکر و ربکا رتکليف نوشت: براي نخستين بار پس از دو سال در اين هفته موج تظاهرات دانشجويي به خيابان هاي لندن بازخواهند گشت. در خواست دانشجويان انگليسي از نمايندگان همه احزاب اين کشور در پارلمان اين است که درباره بودجه آموزشي و بي کاري جوانان چاره انديشي کنند.
سازماندهندگان اين تظاهرات پيش بيني مي کنند دست کم ده هزار دانشجوي انگليسي در تجمع روز چهارشنبه شرکت کنند. بايد خاطر نشان کرد در سال 2010 نيز دانشجويان انگليسي در اعتراض به کاهش بودجه آموزشي و افزايش شهريه دانشگاه ها اعتراضات گسترده اي به راه انداختند.  
انتظار مي رود در اعتراضات جديد، دانشجويان علاوه بر اعتراض به شهريه بالاي دانشگاه ها و بودجه آموزشي، درباره نرخ بيکاري بالا در ميان جوانان به ويژه دانشجويان فارغ التحصيل نيز اعتراض خود را نشان دهند.    
اين روزنامه با اشاره به اعتراضات سال 2010 دانشجويان به ويژه به خشونت کشيده شدن آن و دخالت نيروهاي پليس براي متفرق کردن معترضان نوشت: پليس انگليس براي جلوگيري از به آشوب کشيده شدن اين تظاهرات تدابير امنيتي ويژه اي اتخاذ کرده است. البته انجمن ملي دانشجويان انگليس اعلام کرد به منظور جلوگيري از بروز هر گونه درگيري، از ماهها قبل درباره برگزاري اين تظاهرات با پليس مذاکره و هم انديشي کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار