روزنامه اينديپندنت نوشت خودسوزي تظاهرکننده اسرائيلي نتانياهو را تحت فشار گذاشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اينديپندنت ؛ اين روزنامه انگليسي امروز در مقاله اي به قلم دونالد مکنتاير در اينترنت نوشت يک مرد اسرائيلي پنجاه و هفت ساله در تظاهراتي با شرکت بيش از هشت هزار نفر که به مناسبت سالگرد اعتراضات گسترده سال گذشته براي عدالت اجتماعي و اقتصادي برگزار شده بود خودسوزي کرد.

گفته مي شود موشه سيلمن، تاجر خرده پايي که دچار مشکلات شديد مالي شده بود پس از اين که لباس خود را با بنزين آغشته کرده و خودسوزي کرد و دچار نود درصد سوختگي نوع درجه دو و سه شده است.

تصاوير خودسوزي وي که در يک يادداشت 265 کلمه اي كابينه  رژيم صهيونيستي را متهم به سرقت کرده بود در تلويزيون اسرائيل پخش شد.

درحالي که سياستمداران از چنين حادثه اي ابراز ناراحتي  کردند، بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل آن را يک «تراژدي بزرگ و شخصي» توصيف کرد و از وزراي رفاه و مسکن خواست به شکايات سيلمن رسيدگي کنند.

سيلمن در ياداشت خود که بعدا توسط تظاهرکنندگان قرائت شد گفته بود: «كابينه نتانياهو  اموال مرا به سرقت برده و هيچ چيزي براي من باقي نگذاشته است. با وجود اين که من دچار سکته مغزي شده و دچار از کارافتادگي صد در صد شده بودم ، دو کميته از وزارت مسکن در خواست کمک مرا رد کردند.»

«من كابينه را مقصر مي دانم.  من نتانياهو و يووال استاينيتس (وزير دارايي) را براي تحقير مداومي که شهروندان اسرائيلي بايد هر روزه متحمل شوند مسئول مي دانم آنها اموال فقرا را گرفته و به ثروتمندان مي دهند.»

سيلمن که در حيفا زندگي مي کند از موسسه ملي بيمه به شدت انتقاد کرده و گفت: «من هيچ پولي براي دارو يا اجاره خانه ندارم. من بي خانمان خواهم بود به همين علت براي همه اشتباهاتي که اين دولت بر مردمي مانند من مرتکب شده است تظاهرات مي کنم.»

تظاهرات روز شنبه در تل آويو بزرگترين تظاهرات در سراسر اسرائيل بود که به مناسبت سالگرد آغاز تظاهرات عليه تبعيض هاي اجتماعي در تابستان  گذشته برگزار شد.

برچسب ها: اسرائیل ، معترض ، خودسوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار