براي اولين بار در پنج سال گذشته، تعدادي از خانواده هاي فلسطيني ساکن نوار غزه موفق شدند براي ديدار با عزيزانشان که در بند رژيم صهيونيستي اسيرند شهر غزه را به مقصد زندان هاي رژيم اسرائيل ترک کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، 47 نفر از خانواده هاي فلسطيني امروز با تجمع در برابر دفتر صليب سرخ جهاني در شهر غزه با يک دستگاه اتوبوس به گذرگاه بيت حانون منتقل شدند تا از آن جا براي ديدار با عزيزان در بندشان به مقصد زندان هاي اسرائيل حرکت کنند.
در ميان اين خانواده ها مادران و پدران کهنسالي ديده مي شوند که قدرت راه رفتن ندارند.
مادر محمد حمديه از اسراي در بند اسرائيل که ساکن منطقه الشجاعيه غزه است با خوشحالي زايد الوصفي مي گويد: تا اين حد خوشحالي براي ديدار با فرزندم، حتي در باور خود من هم نمي گنجد.
از سال 2007 تاکنون هيچ خانواده فلسطيني ساکن نوار غزه نتوانسته است با اسيران دربند اسرائيل ديدار کند.
رافت حمدونه مدير مرکز پژوهش اسرا در غزه مي گويد:‌ موافقت اسرائيل با اين ديدار رودررو مشروط است زيرا هر خانواده اي موظف است براي انجام اين ديدار هم کارت شناسايي جديد دريافت کند و هم اينکه هيچگونه لوازم شخصي را براي ملاقات شونده به همراه نداشته باشد».
حمدونه تاکيد کرد:‌« رژيم اشغالگر از ژوئن 2007 تاکنون مانع ديدار خانواده هاي فلسطيني با اسرا شد و همچنان در برخورد با 475 بازداشتي فلسطيني از نوار غزه به نقض قوانين بين المللي ادامه مي دهد زيرا اين افراد را از ليست اسرايي که از حق ملاقات با خويشاوندان بهره مند شده اند خارج کرد.
47 نفري که براي ديدار با 25 اسير فلسطيني صبح امروز مقر صليب سرخ جهاني در غزه را به سمت زندان هاي اسرائيلي ترک کردند پدران، مادارن و همسران اسرا هستند.
يکي از جمعيت هاي مسئول در امور اسرا در غزه مي گويد اين ديدار نتيجه توافقي است که با ميانجيگيري مصر ميان اسرا و مسئولان زندان صورت پذيرفت ضمن اينکه اصل اين توافق نيز نتيجه اعتصاب غذاي 28 روزه اسرا در زندان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار