هيلاري کلینتون در سفر به مصر با استقبال سرد مردم اين کشور مواجه شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در سرزمين هاي اشغالي است که آخرین نقطه توقف او در سفر به خاورمیانه است. کلینتون پیش از ورود به اسرائیل به مصر رفت و با محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر و مسئولان نظامی این کشور و گفت و گو کرد. در عین حال این سفر با تجمع های ضد آمریکایی نیز مواجه شد. در این تجمع ها به سمت خودرو او و خوروهای مشایعت کننده او گوجه فرنگی، کفش و بطری آب پرتاب شد.
اما به رغم استقبال سرد مردم، به نظر می رسد آمریکا به اشتراک نظراتی با رهبری اسلام گرای مصر دست یافته است. این مسئله ای است که رژيم اسرائیل را نگران می کند.
سفر کلینتون به مصر با هدف انتقال این پیام صورت گرفت که برای آمریکا تعامل با رئیس جمهور جدید مصر، در سریع ترین زمان، اهمیت دارد.
شلومو بروم از موسسه ملی مطالعات امنیتی می گوید: آنها به حمایت های مالی نیاز دارند. از این رو مرسی و اخوان المسلمین تلاش می کند با غرب و به کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک باشد.
آمریکا مشخصا تلاش می کند راه خود را در منطقه با توجه به تغییرات اخیر در کشورهای عربی، بیابد. اما این تلاش برخی مواقع با تغییر 180درجه موضع گیری های این کشور روبه رو است. در سال 2005 زمانی که کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا در قاهره به سر می برد، گفت آمریکا نمی تواند با اخوان المسلمین تعاملی داشته باشد.
قطعا آمریکا باید به دنبال دوستان تازه باشد. این کشور بسیاری از دوستان قبلی خود را از دست داده و این امر مشکلات زیادی ایجاد کرده است. بنابراین به دنبال ایجاد دوستی نزدیک با رژیمی مانند اخوان المسلمین می گردد. این کشور می باید نگرانی های رژيم اسرائیل را در خصوص تغییرات منطقه کاهش دهد.
صهيونيستها به حدی از این وضع نگران هستند که اخیرا نیروهای دفاعی اسرائیل یک سیستم دفاع هوایی را در نزدیکی مرز خود در جنوب مستقر کرده اند.
برچسب ها: سرد ، استقبال ، کلینتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار