نماينده سابق حزب الكرامه در پارلمان مصر، گفت: با بيداري اسلامي تسلط آمریکا و دیکته سیاست های آن بر کشورهای منطقه پایان یافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، سعد العبودگفت: هدف از سفر هيلاري كلينتون وزیر خارجه آمریکا به مصر، تثبيت منافع آمريكا شامل امنيت اسرائيل و مسائل مربوط به نفت مثل توليد، انتقال و بهای آن است.

نماينده سابق حزب الكرامه در پارلمان مصر، افزود: آمريكا از رژيم هاي ديكتاتوري در كشورهاي عربي حمايت كرد و از توسعه سياسي اجتماعی این کشورها به مدت شش دهه جلوگیری کرد، زیرا اين رژيم ها منافع واشنگتن را تامين مي كردند، اما اكنون زمان ديكته سياست هاي آمريكا بر منطقه پايان يافته است.

وي تاكيد كرد: مصري ها با سياست آمريكا موافق نيستند، با وجود ده ها پايگاه آمريكايي مجهز به سلاح براي حمايت از امنيت رژيم اسرائيل و ديگر منافع آمريكا نمي توان انتظار داشت كه مردم مصر روابط با آمریکا را بپذيرند.

عبود اظهار داشت: مصر به توافقنامه ها و تعهدات بين المللي احترام مي گذارد، اما از آمريكا هم انتظار دارد كه به تعهدات خود به ويژه در قبال قضيه فلسطين از جمله قطعنامه 242 شوراي امنيت كه تضمين كننده حقوق ملت فلسطين است و سرزمين فلسطين را تا قبل از اشغال در سال 1967 به رسمیت می شناسد،پايبند باشد.

نماينده سابق حزب الكرامه به آمريكا هشدار داد كه امروز با ملت هايي روبرو است كه از اين كشور ترسي ندارند و منتظر كمك هاي آن نيستند.

وي از وزير خارجه آمريكا خواست به صداي معترضان مصري در خيابان هاي قاهره كه درمحكوميت مواضع و سياست هاي آمريكا شعار مي دهند، گوش فرا دهد.

عبود از تلاش هاي آمريكا براي بهره برداري از قضيه طايفه گري براي انحراف افكار عمومي در كشورهاي عربي از مسائل  اصلي آنها از جمله فلسطين انتقاد كرد و گفت: اين طرح شكست خورده و دستاوردي براي آمريكا در منطقه نخواهد داشت.

برچسب ها: مصر ، سلطه ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار