وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بار ديگر اعزام تجهیزات نظامی و سربازان ترکیه به مرز سوریه را کم اهمیت جلوه داده و مدعی شد که این اقدامات اصلا تحریک آمیز نیستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ؛ "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته استقرار نظامیان و تجهیزات نظامی ترکیه در مرزهای این کشور با سوریه را بی اهمیت جلوه داد و اعلام کرد : به نظر نمی‌رسد که این تحرکات با هدف تشدید تنش‌ها با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه صورت گرفته باشد.

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد : ترکیه در سراسر مرز با سوریه نظامیان خود را حفظ کرده است. من این تحرکات را آنطوری که در رسانه‌ها و روزنامه‌ها آورده شده است، تعبیر نمی‌کنم.

لازم به ذكر است ، ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این باره اعلام کرد: از دید من این تحرکات به هیچ وجه تحریک آمیز نیستند .

تلاش سران دفاعی آمریکا برای کم اهمیت نشان دادن اقدام ترکیه در اعزام تجهیزات و نظامیان به مرز این کشور با سوریه در شرایطی گزارش می شود که به دنبال سرنگونی یک فروند جنگنده متجاوز ارتش ترکیه توسط سیستم دفاع هوایی سوریه در 22 ژوئن گذشته و تشدید تنش در روابط ترکیه و سوریه و انتقال برخی یگان‌های ارتش ترکیه از دیاربکر به نوار مرزی سوریه، خبرگزاری "دوغان" ترکیه از انتقال نیرو و تجهیزات نظامی از شهرستان اسکندرون استان هاتای به مناطق مرزی سوریه خبر داده است.

گفته مي شود ، حدود 30 دستگاه خودروی نظامی از پایگاه هنگ پیاده مکانیزه مستقر در اسکندرون پایگاه خود را ترک کرده و به سوی نوار مرزی سوریه عزیمت کرده اند؛ در این بین انتقال ضدهوایی‌های موشک انداز به همراه این کاروان نظامی جلب توجه می‌کرد.

انتقال نیرو و تجهیزات نظامی از سوی ترکیه به نوار مرزی سوریه در حالی اجرا می‌شود که اردوغان نخست وزیر ترکیه در آخرین سخنرانی خود گفته بود که فعلا قصد اقدام نظامی علیه سوریه ندارند ولی از این به بعد هر عنصر نظامی در مرز سوریه را به عنوان یک تهدید نظامی تلقی کرده و بر همین اساس برخورد خواهند کرد.

برچسب ها: پانتا ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار