نقض حقوق بشر در زندان های عربستان سعودی همچنان ادامه دارد؛ این درحالی است که گروهها و سازمانهای بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر سالها از این رویه در عربستان سعودی انتقاد کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، گروههای فعال در زمینه حقوق بشر از قبیل سازمان دیده بان حقوق بشر به شدت از پادشاهی عربستان سعودی به علت اوضاع حاکم در زندانهای این کشور انتقاد کرده است.

به گفته کارشناسان در زندانهای عربستان سعودی بیماریها شایع است.


بیماری های مسری و بیماری هایی از قبیل ایدز و ناراحتی های عفونی در زندانهای عربستان سعودی به وفور به چشم می خورد.

در زندانهای عربستان سعودی از زندانیان مراقبتهای درمانی کافی به عمل نمی آید و آنها غذای کافی دریافت نمی کنند.

اخیرا تصاویری از یکی از زندانهای عربستان سعودی در غرب این کشور منتشر شده که در آن شمار انبوهی از زندانیان در یک فضای محدود زندان مشاهده می شوند.

در این تصاویر زندانیان در حالی دیده می شوند که به علت کمبود شدید فضای زندان در کنار یکدیگر دراز کشیده اند و فضای بسیار اندکی برای هر زندانی وجود دارد.

افرادی که این تصاویر را به صورت مخفیانه تهیه و منتشر کرده اند می گویند این وضع در سراسر زندانهای عربستان سعودی وجود دارد.

البته وضع بغرنج زندانیان در زندانهای عربستان سعودی فقط یکی از موارد متعدد نقض حقوق بشر در این کشور پادشاهی است.

سازنهای حقوق بشری از قبیل دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل از رژیم مستبد عربستان سعودی به علت تبعیض های نهادینه برضد زندان و اقلیت های دینی انتقاد کرده اند.

نقض حقوق کارگران مهاجر در عربستان سعودی نیز پدیده ای رایج است که به سوء استفاده های گسترده از این افراد منجر شده است.

رژیم سعودی به صورت فزاینده قیامهای مردمی را سرکوب می کند که در اعتراض به حکومت خاندان آل سعود است. تاکنون شماری از معترضان ضدرژیم سعودی کشته شده و صدها نفر نیز بازداشت شده اند. البته رژیم سعودی هنوز حاضر نیست از اقداماتش دست بکشد و به سرکوب معترضان در داخل عربستان ادامه می دهد.

درعین حال، کشورهای غربی درباره نقض حقوق بشر در پادشاهی سعودی سکوت اختیار کرده اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار