مشاوران ترامپ خواستار مداخله اوباما و کلینتون برای پایان دادن به اعتراضات شدند

شهردار سابق نیویورک و مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ از اوباما و کلینتون خواستند معترضان را به آرامش دعوت کنند.

مشاوران ترامپ خواستار مداخله اوباما و کلینتون برای پایان دادن به اعتراضات شدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – روز گذشته (یکشنبه) گفت از روز 8 نوامبر (18 آبان) که انتخابات برگزار شد، هیچ موردی از تهدید یا ارعاب مهاجران مسلمان، لاتین‌تبارها و سایر اقلیت‌ها از سوی هوادارانش گزارش نشده است؛ اما در عین حال، از هوادارانش خواست به اختلافات موجود در کشور دامن نزنند.

وی در مصاحبه‌ای که در برج خودش در نیویورک برای پخش از برنامه "60 دقیقه" شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس انجام داد، خطاب به هوادارانش گفت: "من به هیچ وجه دوست ندارم چنین اخبار وحشتناکی را بشنوم و از شما می‌خواهم چنین کاری انجام ندهید تا بتوانیم کشور را متحد کنیم." ترامپ سپس رو به دوربین کرد و مستقیماً از هواداران و مخالفانش خواست دست از اختلاف بردارند.

همچنین روز گذشته دو نفر از مشاوران نزدیک ترامپ خواستار مداخله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد انتخاباتی حزب دموکرات برای بازگشت آرامش به کشور شدند. «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی با بیان اینکه معترضان به خودروی شخصی او نیز آسیب زده‌اند، گفت: "با وجود آنکه مطمئن نیستم افرادی که در خیابانها دست به اعتراض زده‌اند، هوادار کلینتون یا اوباما باشند، از آنها می‌خواهم آنها را به آرامش دعوت کنند."

از سوی دیگر،‌ «کلیان کانوی» مشاور ارشد و مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ نیز روز گذشته در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت اوباما، کلینتون، سناتور برنی سندرز (رقیب سابق کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات) و سایر شخصیت‌های دموکرات باید تظاهرکنندگان و تمام کسانی که با نام معترض به خیابان‌ها آمده‌اند را به آرامش دعوت کرده و زمینه را برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت فراهم کنند. وی ادامه داد: "اوباما و کلینتون باید از هواداران خود بخواهند به ترامپ فرصت دهند تا کشور را شکوفا کند."

در مقابل، «پال رایان» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته در مصاحبه با سی‌ان‌ان موضع آشتی‌جویانه‌تری را نسبت به معترضان اتخاذ کرد و گفت: "مادامیکه اعتراضات، مسالمت‌آمیز باشد، طبق قانون نمی‌توان محدودیتی برای معترضان قائل شد."

شب گذشته بار دیگر هزاران نفر در نیویورک در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ دست به اعتراض زده و با سر دادن شعارهایی علیه ترامپ به سمت برج معروف او در این شهر حرکت کردند. آنها طبق معمولِ چند شب گذشته، رئیس جمهور منتخب آمریکا را "نژادپرست" خوانده و خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند. این تظاهرات علاوه بر نیویورک در چند شهر بزرگ دیگر آمریکا از جمله آیووا، ماساچوست، ایندیاناپلیس، اورگان، پورتلند و لس‌آنجلس نیز برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار