چهره‌های بی‌تفاوت فضای مجازی زیر تیغ انتقاد شدید حامیان فلسطین

کاربران شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به سکوت چهره‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدام به حذف آنها از فهرست علاقمندی‌های خود کرده‌اند.

 تلویزیون ان‌بی‌سی خبر داد که کاربران شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به سکوت چهره‌های فضای مجازی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدام به حذف آنها از فهرست علاقمندی‌های خود کرده‌اند.

 تارنمای شبکه خبری ان بی سی امروز نوشت که صد‌ها نفر از چهره‌های هنری که واکنشی نسبت به جنایات اسرائیل در جنگ هفت ماهه غزه نشان نداده اند، زیر تیغ "گیوتین دیجیتال" کاربران فضای مجازی رفته و از جانب آنها طرد شده اند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، کاربران رسانه‌های اجتماعی از یکدیگر خواسته اند تا حساب‌های چهره‌های مشهور در رسانه‌های اجتماعی را به دلیل بی‌اعتنایی به جنایات انسانی جاری در غزه، مسدود کنند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک که با انتشار فیلمی آغازگر این کارزار بوده، گفت: زمان آن فرا رسیده که مردم "گیوتین دیجیتال" را برپا کرده و تمام چهره ها، کاربران پرطرفدار و ثروتمندان فضای مجازی را که از منابع خود برای کمک به افراد نیازمند استفاده نمی‌کنند، مسدود کنیم. این جایگاه را ما در اختیارشان قرار دادیم و وقت آن است که آن را پس گرفته و از نظرات، لایک‌ها و کمک‌های مالی محرومشان کنیم.

بیسان عوده (Bisan Owda)، روزنامه نگار و کنشگر فلسطینی در فضای مجازی گفت: بیایید همه افرادی را که معروف و ثروتمند کردیم، مسدود کنیم. آنها در دنیای فانتزی زندگی کرده، محیط زیست، جامعه و اقتصاد ما را از بین برده و حتی تلاش نمی‌کنند تا از اوضاع ما که مطرحشان کردیم، آگاه شوند.

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی خبر از حضور معترضان در آیین سالانه هنرمندان و طراحان مد موسوم به «مت گالا» در نیویورک داده و آن را «گسترده» توصیف کردند. بر اساس این گزارش، نیرو‌های اداره پلیس شهر نیویورک با حضور گروه گسترده معترضان حامی فلسطین در خیایان‌های محل برگزاری این آیین، به سرعت وارد عمل شدند و با آنها مقابله کردند.

در آیین امسال در حالی که افراد مشهور و هنرمندان قصد ورود به محل برگزاری مراسم را داشتند، معترضان در نزدیک آنها تجمع کردند و خواستار پایان دادن به جنگ غزه و رفع محاصره این منطقه شدند.

معترضان در منطقه منهتن پرچم‌هایی در حمایت از رفح در دست داشتند و گروه‌های حامی فلسطین که این تظاهرات را سازمان دهی کرده بودند، در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که مردم در دفاع از رفح و همه فلسطینی‌ها به خیابان‌های نیویورک سرازیر شدند. 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار