دانشجویان آکسفورد خواستار تعلیم به دانشجویان غزه شدند

نزدیک به ۵۰۰ دانشجو و محقق دانشگاه آکسفورد انگلیس تاکید کردند این دانشگاه باید به دانشجویان و محققان غزه از راه دور تعلیم بدهد.

حدود ۵۰۰ آکادمیک و محقق در دانشگاه آکسفورد انگلیس خواستار آموزش از راه دور از طریق اینترنت به دانشجویان نوار غزه فلسطین شدند.

براساس گزارش القدس العربی، در نامه‌ای به مدیریت دانشگاه، دانشگاهیان خواستار حمایت از زندگی آموزشی در غزه و قطع رابطه با شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی و موسسات آن شدند. آنها همچنین خواستار باز شدن برنامه‌های درسی و منابع دانشگاه به صورت آنلاین برای دانشگاهیان، محققان و دانشجویان در نوار غزه شدند.

محقق آرون که به دلیل تهدید‌های صورت گرفته، فقط نام کوچک خود را فاش کرد، گفت: توقف سرمایه‌گذاری‌های مالی با کسانی که با ماشین جنگی اسرائیل همکاری می‌کنند، در راس خواسته‌های ما است. ما از دانشگاه آکسفورد می‌خواهیم تا از ثروت خود برای بازسازی آموزش در نوار غزه استفاده کند.

او همچنین بر ضرورت تحریم رژیم صهیونیستی تاکید و اعلام کرد: تا زمانی که نسل کشی در غزه ادامه دارد، این تحریم باید ادامه یابد. ما دانشگاهیان و محققین دانشگاه آکسفورد هستیم و سعی می‌کنیم هر آنچه را که دانشگاهیان و جمعیت غزه به آن نیاز دارند را فراهم کنیم.

از آوریل گذشته، دانشگاه‌های آمریکایی، کانادایی، انگلیسیی، فرانسوی، هندی و بسیاری دیگر از کشورهای جهان شاهد تظاهراتی بوده‌اند که در آن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را رد کرده و از مدیریت دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های این رژیم متوقف کنند.

معترضان، دانشجویان و اساتید همچنین از دانشگاه‌هایشان می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌هایی که از اشغال سرزمین‌های فلسطینی حمایت می‌کنند و ارتش اسرائیل را مسلح می‌کنند، پس بگیرند. این اعتراضات با وجود توسل برخی از دانشگاه‌ها به نیرو‌های امنیتی و دستگیری معترضان ادامه دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
صد افرین به وجدان های بیدار
آخرین اخبار