پزشکان بدون مرز: وضعیت «رفح» وخیم است

سازمان پزشکان بدون مرز امروز (دوشنبه) به وخامت اوضاع رفح اشاره و تاکید کرد که امدادرسانی به این منطقه به سختی انجام می‌گیرد.

شبکه الجزیره گزارش داد، سازمان پزشکان بدون مرز امروز از وخامت اوضاع شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی و تأکید کرد که ذخایر حیاتی در این شهر رو به اتمام است.

همچنین طبق اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، تجهیزات پزشکی در حال اتمام است و کاهش سوخت نیز فعالیت ژنراتور‌ها و شبکه‌های توزیع آب سالم را با مشکل مواجه کرده است.

از طرفی امروز مدیریت بیمارستان «الهلال» در غرب شهر رفح اعلام کرد که بخش‌های مختلف آن به بیمارستان صحرایی تبدیل شده و آماده پذیرش مجروحان است. این تصمیم در پی توقف خدمات پزشکی مراکز درمانی در شرق رفح اتخاذ شده است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمام مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: رفح ، غزه ، پزشکان بدون مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
این حرومی های صهیون رو باید تیکه تیکه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر صهیونیستهای کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بگذارید برویم با کفار بجنگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک راهپیمایی برای مردم رفح تدارک بدیم تا بدونن تنها نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
با راهپیمایی نمیشه باید خودتون برید
آخرین اخبار