برنامه‌ریزی برای تظاهرات گسترده زنان در واشینگتن پس از مراسم تحلیف ترامپ

گروهی از زنان آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در اولین روز از ریاست جمهوری ترامپ هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، ده‌ها هزار نفر قصد دارند در راهپیمایی بزرگ زنان در واشینگتن که قرار است یک روز بعد از مراسم تحلیف دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – برگزار شود، شرکت کنند. 

این راهپیمایی که برای 21 ژانویه (2 بهمن) برنامه‌ریزی شده، در سطح کشور و بویژه در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک توجه زیادی را به خود جلب کرده و به تازگی نام از "راهپیمایی میلیون‌ها زن در واشینگتن دی سی" به "راهپیمایی زنان در واشینگتن" تغییر کرده است. 

تا لحظه تنظیم این خبر،‌ 44 هزار نفر در صفحه مربوط به این راهپیمایی در فیس‌بوک عنوان کرده‌اند قطعاً در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و 121 هزار کاربر دیگر نیز برای شرکت در آن ابراز علاقه کرده‌اند. 

«فونتین پیرسون» یکی از بانیان این راهپیمایی طی یک تماس تلفنی با واشینگتن پست گفت انگیزه برگزاری این راهپیمایی، اعتراض به ترامپ یا زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات نیست؛ بلکه هدف آن توجه دادن مردم به پدیده آزار و اذیت جنسی زنان و تبعیض علیه آنها در محل کار است.

وی در ادامه گفت با توجه به اینکه انتخابات امسال به دلیل مسائل حاشیه‌ای آن و افشاگری‌هایی که پیش از آن علیه ترامپ مطرح شد، برای زنان انتخابات دشواری بود، اکنون بسیاری از طرفداران هر دو حزب علاقمندند از این فرصت برای مبارزه مدنی با رفتارهای ناشایست علیه زنان استفاده کنند.

در صفحه فیس‌بوک این راهپیمایی، از آن با عنوان "یک راهپیمایی بزرگ برای دفاع از حقوق زنان" یاد شده و از حامیان حقوق زنان از هر حزب و جناحی خواسته شده است در آن شرکت کنند. 

در حالیکه پیروزی ترامپ در انتخابات هفته گذشته موجی از اعتراضات مردمی پراکنده را در شهرهای بزرگ آمریکا در پی داشته است، راهپیمایی گسترده زنان در روز بعد از تحلیف او بار دیگر می‌تواند موضوع رسوایی‌های اخلاقی او در زمان رقابت‌های انتخاباتی را در کانون توجه افکار عمومی آمریکا و جهان قرار دهد.  

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار