مخالفت کامرون با تحریم تسلیحاتی اسرائیل 

وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی که جانبداری از تل‌آویو را نمایان می‌کند تحریم تسلیحاتی اسرائیل را غیرعاقلانه توصیف کرد.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس که همواره موضع حمایتگرانه‌ای از رژیم صهیونیستی داشته است، نسبت به اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل هشدار داد و مدعی شد که این اقدام حماس را تقویت می‌کند و مانع از مذاکرات احتمالی تبادل اسرا می‌شود.

کامرون روز یکشنبه در گفتگو با اسکای نیوز تاکید کرد که چنین اقدامی عاقلانه نخواهد بود و بر اختلافات موجود در موقعیت انگلیس و ایالات متحده در مورد تامین تسلیحات اسرائیل تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد که نقش لندن به عنوان تامین کننده کمتر از ۱ درصد تسلیحات اسرائیل به طور قابل توجهی با آمریکا که به عنوان تامین کننده عمده تسلیحات عمل می‌کند، متفاوت است.

کامرون گفت: "من فکر می‌کنم این اقدام مذاکرات تبادل اسرا را کمرنگ می‌کند؛ بنابراین من فکر می‌کنم که نوعی اعلامیه سیاسی پاسخ درستی نباشد. ما باید به روند دقیق خود برای اطمینان از اینکه در چارچوب قانون عمل می‌کنیم پایبند باشیم. " 

انگلیس یکی از تامین کنندگان بزرگ اسرائیل نیست. اما سال گذشته مجوز صادرات را برای فروش حداقل ۴۲ میلیون پوند (۵۲.۵ میلیون دلار) تجهیزات جنگی به اسرائیل اعطا کرد.

روز چهارشنبه، ۸ مه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اولین مقام ارشد دولتی بود که علناً تأیید کرد که دولت ایالات متحده ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کرده است. طی هفت ماه گذشته، ارتش اسرائیل با حمایت قاطع آمریکا حدود ۳۵۰۰۰ فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار