دانشجویان آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ دست به تظاهرات زدند

دانش‌آموزان و دانشجویان آمریکایی با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز خواستار ایجاد "پناهگاه دانشگاهی" شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا اکنون تبدیل به محل برگزاری تظاهرات دانشجویان علیه دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – شده اند. روز گذشته، دانشجویان آمریکایی بار دیگر به دیدگاه‌های دونالد ترامپ اعتراض کردند.

هدف آنان از برگزاری این تظاهرات، فشار بر مقامات دانشگاه‌ها برای ساخت "پناهگاه دانشگاهی" است که همکاری با ادارات مهاجرت فدرال را محدود خواهد کرد.

این تظاهرات یک هفته پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد. ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد میلیون‌ها نفر از مهاجران غیرقانونی را از آمریکا اخراج خواهد کرد و این امر را در اولویت اقداماتش قرار خواهد داد.

پناهگاه دانشگاهی چیست؟
چند پاسخ برای این پرسش ارائه شده است. در چند روز گذشته، طومارهایی در چند دانشگاه و مدرسه در آمریکا در حال گردش بوده است. برخی امضاکنندگان این طومارها از مقامات دانشگاه‌ها درخواست کرده اند به صراحت از دانشجویان مهاجر حمایت کنند. برخی دیگر نیز درخواست کرده اند دانشگاه‌ها اطلاعات مهاجرتی دانشجویان را در دسترس دولت قرار ندهد و یا نیروهای امنیتی دانشگاهشان با نیروهای فدرال که قصد دستگیری مهاجران را دارند همکاری نکنند.

دانشجویان دانشگاه نیویورک نخستین افرادی بودند که روز گذشته دست به تظاهرات زدند. آن‌ها در پارک میدان واشینگتن گردهم آمدند و خواستار تبدیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها به پناهگاهی برای مهاجران شدند. آن‌ها همچنین تعهد کردند با هرگونه سرکوب مهاجران از جانب دولت مقابله خواهند کرد.

اعتراضات به سیاست‌های دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر نیز همچنان ادامه دارد. برخی در فضای مجازی می‌گویند نمی‌توان امیدوار بود دانشگاه‌ها از دانشجویان مهاجر حمایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار