کالیفرنیا خواستار ارائه جزئیات طرح بازداشت مهاجران از سوی دولت ترامپ شد

مجلس ایالتی کالیفرنیا خواستار ارائه اطلاعات دقیقی در خصوص طرح بازداشت مهاجران از سوی اداره مهاجرت آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قوه مقننه در ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه خواستار ارائه اطلاعات دقیق از سوی دولت ترامپ در خصوص دستگیری مهاجران در این ایالت آمریکا شدند. آنها معتقدند بسیاری از افرادی که ماموران دولتی برای دستگیری و اخراج آنها اقدام کرده اند، سابقه کیفری نداشته اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ماموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا برای یافتن و دستگیر کردن مهاجران غیرقانونی به کلیساها، مدارس و دادگاه ها هجوم می آوردند. قوه مقننه کالیفرنیا نیز با استناد به قانون فدرال "آزادی اطلاعات" از این اداره درخواست کردند تمامی سوابق و جزئیات اقدامات اجرایی خود را از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ ارائه دهد.

قانون گذاران کالیفرنیا معتقدند علیرغم اینکه ترامپ اظهار کرده است تنها مهاجران خطرناک و مجرم از آمریکا اخراج می شوند، ماموران اداره مهاجرت و گمرک این کشور عملا تمامی مهاجران ثبت نشده مقیم کالیفرنیا را بدون در نظرگرفتن پیشینه کیفری آنها بازداشت می کند.

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا هنوز به این درخواست واکنشی نشان نداده است.

حدود 3 میلیون مهاجر غیرقانونی در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. در پی دستگیری و بازداشت شماری از این مهاجران از سوی اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، اعتراضات گسترده ای در برخی از ایالت های این کشور برپا شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار