کاهش 40 درصدی ورود مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک به آمریکا

گزارش اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا نشان می‌دهد تعداد مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد آمریکا شده‌اند کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت راشا تودی، گزارش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نشان می‌دهد تردد غیرقانونی از مرزهای جنوبی این کشور در ماه نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ، 40 درصد کاهش یافته است. "جان کلی" – وزیر امنیت داخلی آمریکا – این کاهش را وابسته به اعمال قانون شدیدتر و سخنان تند دونالد ترامپ درباره مهاجرت می‌داند.

روز چهارشنبه، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد 18 هزار و 762 مهاجر غیرقانونی در ماه فوریه در مرز مکزیک بازداشت شده اند. این در حالی است که در ماه ژانویه، تعداد دستگیرشدگان در این مرز، 31 هزار و 578 نفر اعلام شده بود.

بر اساس اظهارات جان کلی، آن‌چه اهمیت این آمار را نشان می‌دهد این است که به طور معمول در این هنگام از سال، عبور و مرور از این مرز افزایش می‌یابد.

وی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا افزایش 10 تا 20 درصدی بازداشت مهاجران غیرقانونی از ماه ژانویه تا فوریه را ثبت کرده است."

بر اساس این گزارش، پیش از افت ناگهانی ورود این مهاجران به آمریکا، عبور و مرور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک رو به افزایش بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار