ترامپ بودجه شهرهای حامی مهاجران را قطع می‌کند

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد بودجه شهرهای حامی مهاجران ممکن است قطع شود.

ترامپ بودجه شهرهای حامی مهاجران را قطع می‌کند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، «راینس پریبس»، رئیس جدید ستاد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد ترامپ ممکن است از پرداخت بودجه به شهرهایی که حامی مهاجران هستند خودداری کند.

پریبس که هفته گذشته به این سمت برگزیده شد در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «شهرهایی که قانون فدرال را نقض می‌کنند نباید انتظار کمک از دولت فدرال را داشته باشند.» 

پریبس در ادامه افزود: « دولت ترامپ قرار است این موضوع را بررسی کند و این اقدام بسیاری از مشکلات این کشور را حل می‌کند.»

شماری از شهرداران شهرهای اصلی آمریکا وعده داده‌اند از مهاجران در مقابل تهدیدات ترامپ حفاظت کنند. نیویورک، شیکاگو، سیاتل، نیوجرسی و فیلادلفیا که 15 میلیون نفر را در خود جای داده‌اند قرار است به مأمن امنی برای مهاجران تبدیل شوند و در مقابل اقدامات ترامپ برای اخراج مهاجران مقاومت کنند.

شهردار لس‌آنجلس نیز اعلام کرد پلیس این شهر در دستگیری مهاجران همکاری نخواهد کرد مگر اینکه یک قاضی چنین دستوری را صادر کند. هنوز از نظر قانونی مشخص نیست اختیارات ترامپ به وی اجازه می‌دهد بودجه این شهرها را قطع کند یا نه. براساس قانون آمریکا بودجه یک شهر فقط زمانی قطع می‌شود که آن شهر از انجام اموری که با بودجه مستقیماً ارتباط دارند امتناع کند.

آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر 820 هزار مهاجر غیرقانونی با سوابق جنایی در آمریکا است. البته این تعداد شامل افرادی که تنها سابقه جنایی آنها ورود غیرقانونی به آمریکا است، نیز می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار