مدیر رسانه حامی ترامپ، استراتژیست کاخ سفید شد

وبسایت خبری «بریت بارت» یکی از معدود رسانه‌های حامی ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، وبسایت خبری «بریت بارت» که در طول رقابت‌های انتخاباتی آمریکا برخلاف رسانه‌های اصلی در کنار دونالد ترامپ - نامزد وقت جمهوری‌خواهان - قرار گرفته بود و اخبار ستاد انتخاباتی وی را پوشش می‌داد، این روزها خوشحال‌ترین رسانه خبری آمریکاست. پس از پیروزی شگفت‌انگیز ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته، اکنون شایعات زیادی وجود دارند که می‌گویند مدیران این وبسایت راستگرا قصد دارند با تاسیس دفاتر جدید در پاریس و برلین، فعالیت‌های رسانه‌ای خود را به خارج از مرزهای آمریکا گسترش دهند. 

«الکساندر مارلو» سردبیر بریت بارت روز گذشته (یکشنبه) طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: "در طول رقابت‌های انتخاباتی تمامی رسانه‌های آمریکا به ما خندیدند و ما را با القاب مختلفی خطاب کردند؛ اما اکنون خوشحالیم که در نهایت نامزد موردحمایت ما پیروز انتخابات شد."

وبسایت بریت بارت در طول رقابت‌های انتخاباتی آمریکا علاوه بر پوشش کامل فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ، به شدت از مواضع و اظهارات انتخاباتی او در برابر منتقدان دفاع می‌کرد و به همین دلیل، ترامپ روز شنبه «استفان بانون» مدیر این وبسایت خبری را به عنوان استراتژیست کاخ سفید و یکی از مشاوران ارشد خود انتخاب کرد تا فاصله میان خود و این وبسایت خبری جنجالی را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.

بریت بارت همچنین در طول رقابت‌های انتخاباتی یکی از رسانه‌های اصلی شایعه‌ساز درباره سلامت هیلاری کلینتون نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها بود. این وبسایت در شبکه‌های اجتماعی نیز به شدت فعال بود؛ به طوریکه در شب انتخابات، تعداد مراجعه‌کنندگان به صفحه فیس‌بوک این وبسایت از رسانه‌های معتبری چون فاکس‌نیوز، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز نیز فراتر رفت. 

با توجه به مواضع افراطی و نژادپرستانه وبسایت بریت بارت در طول رقابتهای انتخاباتی،‌ نزدیک شدن این رسانه به ترامپ، نگرانی‌هایی را درباره امکان تاثیرگذاری آن بر خروجی اخبار کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری او مطرح کرده است؛‌ بویژه آنکه گردانندگان این وبسایت مدعی‌اند مردم آمریکا را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که چگونه بر آنها تاثیرگذار باشند.

البته، سردبیر وبسایت بریت بارت روز گذشته در یک موضع‌گیری امیدوارکننده اعلام کرد حمایت هیئت تحریریه این وبسایت از ترامپ مشروط به تحقق وعده‌های انتخاباتی اوست و در صورت پشت کردن او به رای‌دهندگان، این وبسایت به یکی از منتقدان جدی او تبدیل خواهد شد.  

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار