واشینگتن پست: آیا استراتژیست جدید ترامپ، نژادپرست است؟

ترامپ روز یکشنبه مدیر وبسایت خبری «بریت بارت» را به عنوان مشاور ارشد خود انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، معرفی «استفان بانون» به عنوان استراتژیست و مشاور ارشد دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – با انتقادات فراوانی همراه شده است. تنها دو روز پس از آنکه ترامپ اعلام کرد مدیر وبسایت راستگرای افراطی «بریت بارت» را به عنوان استراتژیست جدید کاخ سفید و مشاور ارشد خود منصوب کرده است،‌ او از سوی افراد زیادی در داخل آمریکا به نژادپرست بودن متهم شده است.

بانون طی دوران فعالیت خود در وبسایت خبری بریت بارت توانست با ترویج عقاید نژادپرستانه و انتشار مطالبی علیه مهاجران در بین کاربرانی که قائل به برتری نژاد سفید هستند، طرفداران زیادی پیدا کند و به همین دلیل،‌ این احتمال وجود دارد که او پس از حضور در کاخ سفید نیز انگیزه‌های نژادپرستانه‌اش را در فعالیت‌های کاری خود دخالت دهد. 

وبسایت بریت بارت که نام خود را از بنیانگذار خود "آندرو بریت بارت" گرفته است، در طول رقابت‌های انتخاباتی حامی سرسخت ترامپ و یکی از رسانه‌های شایعه‌ساز علیه هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او بود. این وبسایت در شبکه‌های اجتماعی نیز به شدت فعال بود و با پوشش کامل اخبار ستاد انتخاباتی ترامپ توانست به یکی از منابع خبری مورد اطمینان طرفداران او تبدیل شود.  

بانون خود را متعلق به ایدئولوژی راستِ افراطی می‌داند که مخالف مهاجرت و جهانی‌سازی است و در ماه اوت نیز پس از پیوستن به ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد نامزد جمهوری‌خواهان در بین سفیدپوستان و ملی‌گراها طرفداران زیادی دارد. با این حال، او در آن زمان در مصاحبه با رسانه‌ها، نژادپرست بودن خود و همکارانش در وبسایت بریت بارت را تکذیب کرد.

اما اکنون که بانون رسماً پستی را در اختیار گرفته است که طبق قانون نیازی به تایید سنا ندارد، انتقادات زیادی از سوی مخالفان نژادپرستی متوجه او شده است؛ بویژه آنکه طبق پایش‌های اینترنتی انجام‌شده، انتصاب او به این مقام با استقبال گسترده و قابل توجه ملی‌گراهای سفیدپوست و سایت‌های نژادپرست مواجه شده است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار