تلاش دموکرات‌ها برای جلوگیری از انتصابات جنجالی در دولت ترامپ

سناتورهای دموکرات به دنبال جلب حمایت همتایان جمهوری‌خواه خود برای مقابله با ترامپ هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، اعضای دموکرات مجلس سنا پس از شکست ناباورانه هیلاری کلینتون نامزد حزب خود در انتخابات هفته گذشته، اکنون قصد دارند برای ممانعت از عملی شدن بخشی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از انتصابات جنجالی او در دولت جلوگیری کنند. 

بر اساس گزارش‌ها، نمایندگان حزب دموکرات در مجلس سنا به تازگی تلاش جدیدی را برای مخالفت با ترامپ آغاز کرده‌اند و از جمهوری‌خواهان میانه‌رو نیز خواسته‌اند به گزینه‌های جنجالی ترامپ برای تصدی مناصب کلیدی دولت رای ندهند. 

هفته گذشته پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، مقامات ارشد حزب دموکرات اعلام کردند که در زمینه سیاست‌های مشترک با او همکاری خواهند کرد؛ اما طبق گزارشها، تصمیم ترامپ مبنی بر انتصاب «استفان بانون» مدیر وبسایت راستگری افراطی "بریت بارت" به عنوان مشاور ارشد و استراتژیست اصلی کاخ سفید، آنها را بر آن داشته است تا از انتصاب گزینه‌های جنجالی دیگر در مناصبی که نیازمند تایید سنا هستند، جلوگیری کنند.

وبسایت خبری بریت بارت از حامیان رسانه‌ای اصلی ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بود که عمده خوانندگان آن را سفیدپوستان ملی‌گرا و نژادپرست تشکیل می‌دهند.

به گفته یکی از سناتورهای جدید حزب دموکرات، که نخواست نامی از او برده شود، مقامات ارشد این حزب همچنان به تعهد خود برای همکاری با ترامپ در حوزه‌های کاری مشترک پایبند هستند؛ اما در حال حاضر، هدف اصلی آنها به چالش کشیدن گزینه‌های جنجالی موردنظر ترامپ برای تصدی مناصب کلیدی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار