احتمال تغییر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در پی پیروزی ترامپ

پیروزی ترامپ احتمالاً به تغییر رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا منجر می‌شود.

احتمال تغییر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در پی پیروزی ترامپ 
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی تسلط جمهوری‌خواهان بر کاخ سفید و کنگره، موقعیت «نانسی پلوسی،» از اعضای حزب دموکرات و رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا به خطر می‌افتد.

«تیم راین،» نماینده 43 ساله اوهایو با پلوسی 76 ساله بر سر ریاست اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا رقابت می‌کند. رأی‌گیری برای مشخص شدن پیروز این رقابت پنج‌شنبه انجام می‌شود.

«میشل زتس،» سخنگوی راین می‌گوید: « راین نگران این است که اگر تغییراتی صورت نگیرد سال‌ها با هرج و مرج سیاسی مواجه شویم.» مشخص نیست راین که از سال 2003 در مجلس بوده تا چه اندازه حمایت اعضا را جلب کند.

کسانی که با رأی خود «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را راهی کاخ سفید کردند، باعث شدند جمهوری‌خواهان اکثر کرسی‌های مجلس و سنا را نیز به دست بیاورند.

دموکرات‌ها از پلوسی خواسته‌اند انتخابات را تا اواخر نوامبر به تعویق بیاندازد. در حزب جمهوری‌خواه کسی با «میچ مکانل،» رهبر اکثریت سنا رقابت نمی‌کند و انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان سه‌شنبه «پال رایان» را به عنوان کاندید انتخابات رئیس مجلس معرفی کنند. در ماه ژانویه رأی‌گیری برای مشخص شدن رئیس مجلس انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار