شرکت بلینکن در جلسات استماع کنگره با محوریت اسراییل

وزیر خارجه آمریکا قرار است در راستای برنامه‌ کمک‌های خارجی دولت بایدن در جلسات استماع کنگره شرکت کند.

اکنون شکاف عمیقی میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها درباره جنگ غزه به وجود آمده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پایگاه رای دهندگان دموکرات به شدت منتقد اسراییل هستند، اما پایگاه رای دهندگان جمهوریخواه که شامل مسیحیان اوانجلیس (مسیحیان صهیونیست) می‌شود به شدت طرفدار اسراییل در روند نسل کشی فلسطینیان هستند.

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا قرار است در راستای درخواست دولت بایدن برای کمک ۶۴ میلیارد دلاری در چهار جلسه استماع کنگره شرکت کند. این جلسات در بحبوحه اختلافات میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها درباره اسراییل برگزار خواهد شد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بلینکن ابتدا امروز (سه شنبه) در جلسه استماع مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات هاست شرکت می‌کند و سپس روز چهارشنبه در جلسه استماع مجلس نمایندگان که در اختیار جمهوریخواهان قرار دارد حضور می‌یابد. 

انتظار می‌رود این جلسات استماع در کنگره با تمرکز بر سیاست اسراییل باشد به ویژه آنکه دولت بایدن اوایل ماه جاری میلادی از تعلیق ارسال یک محموله مهمات به رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه خبر داده و تاکید کرد در صورتی که تل آویو اقدام به حمله گسترده به رفح کند، واشنگتن گام‌های بیشتری برای توقف ارسال تسلیحات به این رژیم برخواهد داشت. 

این اقدامات خشم جمهوریخواهان را برانگیخته است به طوری که برخی از قانونگذاران ارشد این حزب دولت بایدن را به رها کردن اسراییل متهم کردند. این اتهامات به بایدن در حالی زده می‌شود که دولت وی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر میلیارد‌ها دلار تسلیحات و کمک مالی به این رژیم اختصاص داده است. 

در سوی مقابل، برخی دموکرات‌ها به ویژه قانونگذاران دموکرات ترقی خواهی همانند برنی سندرز، رشیده طلیب، الکساندریا اوکاسیو کورتز، و ایلهان عمر به دنبال آن هستند که ارسال تسلیحات به تل آویو را محدود کرده و قوانینی به منظور عدم استفاده از این تسلیحات علیه غیرنظامیان به اسراییل تحمیل کنند.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار