رایزنی بایدن و کنگره برای تحریم احتمالی دیوان کیفری بین‌المللی

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای کنگره در حال بررسی اقدامات احتمالی علیه دیوان کیفری بین‌المللی هستند، از جمله تحریم.

در پی درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی، «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید گفت مقامات آمریکا در حال بررسی گام‌های بعدی در تحریم دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) هستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از درخواست جمهوری‌خواهان کنگره این کشور برای تحریم دیوان کیفری بین‌المللی حمایت می‌کند، گفت: «در این مورد، ما در حال بررسی گام‌های بعدی با کنگره هستیم.»

در روز دوشنبه کریم خان گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این درخواست که به دلیل متهم شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت درخواست شده، واکنش‌های فراوانی را در پی داشت، از جمله از سوی آمریکا که شدیدا با آن مخالفت کرد.

نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

بایدن در یک نشست خبری مدعی شد که با وجود درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت نتانیاهو، رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب نسل‌کشی نشده است.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت قانون‌گذاران این کشور در حال بررسی گزینه‌های موجود برای اعمال فشار به دیوان کیفری هستند، از جمله تحریم این دیوان.

ساعاتی پیش دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد غربی نیز به او گفته که این دیوان باید بر چهره‌هایی مانند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه متمرکز شده و از تحقیق درباره جنایات احتمالی آمریکا و متحدانش خودداری کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار