درخواست اوباما و کلینتون برای بازسازی حزب دموکرات پس از شکست در انتخابات

اوباما و کلینتون خواستار شناسایی دلایل شکست دموکرات‌ها در انتخابات امسال شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد شکست‌خورده انتخابات روز گذشته (دوشنبه) در سخنرانی‌های جداگانه‌ای از مقامات حزب دموکرات خواستند دلایل شکست انتخاباتی امسال را بررسی کرده و پس از شکست از دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – اکنون تلاش جدیدی را برای بازسازی حزب آغاز کنند.

کلینتون در کنفرانسی با مشارکت اعضای دموکرات کنگره ارزیابی خام اما شخصی خود از دلایل شکست انتخاباتی دموکرات‌ها را در اختیار آنها قرار داد و از آنها خواست در دوره ریاست جمهوری ترامپ سخت‌تر از همیشه برای ارزش‌های خود مبارزه کنند. 

وی همچنین با هشدار درمورد تبعات اختلاف و دودستگی در حزب دموکرات، از هم‌حزبی‌های خود خواست برای نبردهای فراوانی که پیش رو دارند، با یکدیگر متحد شوند. 

در این کنفرانس، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان نیز از تلاش انتخاباتی کلینتون تقدیر کرد و گفت او با وجود شکست در انتخابات نیز کماکان یکی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی تاریخ آمریکا باقی خواهد ماند. پلوسی شکست دموکرات‌ها در انتخابات هفته گذشته را نیز "بسیار دردناک" توصیف کرد؛ اما در عین حال، تاکید کرد این شکست اراده دموکرات‌ها را برای نبردهای آینده استوارتر کرد.

از سوی دیگر، اوباما نیز در یک سخنرانی جداگانه ضمن دردناک خواندن شکست در انتخابات، به کلینتون بابت رقابت تاریخی او با ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی امسال تبریک گفت. رئیس جمهور آمریکا همچنین در این سخنرانی با اشاره به نتیجه انتخابات امسال آمریکا گفت: شکست همیشه سخت است و سخت‌تر از آن شکست غیرمنتظره است. 

با این حال، وی در ادامه خطاب به هواداران حزب دموکرات گفت: شما می‌توانید برای یک هفته یا حتی دو هفته بابت شکست در انتخابات امسال اندوهگین و ناراحت باشید اما پس از آن باید با روحیه مضاعف برروی مسیری که در پیش دارید تمرکز کنید.

اوباما نیز مانند کلینتون در این سخنرانی از مقامات حزب دموکرات خواست اشتباهاتی که باعث شکست انتخاباتی امسال شد را شناسایی کرده و راهبردهایی که طی سالهای اخیر در سطح توده مردم به اجرا گذاشته‌اند را مورد بازنگری قرار دهند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار