امارات پیشنهاد نتانیاهو برای مدیریت غزه را رد کرد

وزیر خارجه امارات در پیامی پیشنهاد نتانیاهو برای اداره غزه با کمک ائتلافی از کشور‌های عربی از جمله مصر، عربستان و امارات را رد کرد.

شیخ عبدالله بن زاید بن سلطان آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بامداد روز شنبه اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که در آن از این کشور برای مشارکت در یک اداره مدنی غزه دعوت شده بود، رد کرد.

امارات متحده عربی اظهارات نتانیاهو در خصوص دعوت از امارات را برای مشارکت در مدیریت مدنی نوار غزه که بخش از آن تحت اشغال اسرائیل است، محکوم می‌کند. امارات تاکید می‌کند که نخست وزیر اسرائیل هیچ گونه ظرفیت قانونی برای انجام این اقدام ندارد.

بن زاید در ایکس نوشت: دولت حاضر نیست وارد هر طرحی برای پوشش حضور اسرائیل در نوار غزه شود.

نتانیاهو قبلاً در مصاحبه‌ای با دکتر فیل اظهار داشت که اسرائیل به شکلی از مدیریت غیرنظامی در غزه نیاز دارد که متعهد به نابودی اسرائیل «احتمالاً با کمک امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سایر کشورها» نباشد.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد مقامات دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صدد ارائه طرحی برای اداره غزه پس از جنگ با کمک ائتلافی از کشور‌های عربی از جمله مصر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده هستند. نیویورک‌تایمز پیش بینی کرده بود این طرح احتمالا توسط کشور‌های عربی رد شود چراکه مسیر مشخصی را برای تشکیل کشور فلسطین مشخص نمی‌کند.

این روزنامه فاش کرده بود که طرح پیشنهادی دفتر نتانیاهو در ماه نوامبر توسط چندین تاجر - که برخی ارتباط بسیار نزدیکی با نتانیاهو دارند - طرح‌ریزی شده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
فلسطین خودش می تونه خودش رو اداره کنه اگه اسرائیل بذارد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
هدف رژیم اشغالگر حمله به غزه و نابودیش است و همه کاسه کوزه ها را هم در صورت مقاومت بر سر امارات بشکندیعنی پر واقع با دست خودشان خودشان را نابود سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کفتار لاشخور و زالو ماب بی بی یابو
عجب فتنه و اتش بیار معرکه ای است
میخواهد عربها را به جان عربها بیندازد
و خودشان دور میدان بنشیند و بخندد و تماشا کند
امارات خیلی عاقلی کرده .قبول نکرده
بعد دام و حیله علیه عربهاست و بس
آخرین اخبار