طومار دانشگاهیان اسرائیلی برای پایان جنگ غزه

بیش از ۱۴۰۰ نفر از دانشگاهیان اسرائیلی با امضای طوماری، خواستار پایان جنگ غزه شدند.

دانشگاهیان و مدیران موسسات آموزش عالی در سراسر اراضی اشغالی طوماری را امضاء کرده‌اند که در آن از سران کابینه اسرائیل می‌خواهند به جنگ خود در غزه پایان دهند و بازگرداندن اسرا را که در محاصره حماس به سر می‌برند، تضمین کنند.

در این طومار با عنوان «دعوت از اسرائیل برای پایان دادن به جنگ و اطمینان از بازگشت اسرا» آمده است که پایان جنگ و بازگشت اسرا «ضرورتی اخلاقی است که با منافع اسرائیل همسو است».

امضاءکنندگان می‌افزایند که در حالی که از حق دفاع اسرائیل از خود حمایت می‌کنند، "این هدف اولیه تمام شده است" و مقامات کابینه حق ندارند "جنگی را بدون پایان واقع بینانه یا جنگی با هدف بقای سیاسی به راه بیندازند. " 

اکثریت شهرک نشینان معترض در اعتراضات هفتگی خواستار توافق با حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی به خانه هستند. معترضان شهرک نشین معتقدند که اگر اسرائیل به رفح برود، هیچ اسیری نخواهد بود که زنده بازگردد.

بسیاری از معترضان اسرائیلی خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند، زیرا او را مسئول اسارت اقوامشان می‌دانند و عمدتاً او را به طولانی کردن این جنگ برای بقای سیاسی خود متهم می‌کنند. خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از نتانیاهو خواسته‌اند که فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و توافقی را تضمین کند که بستگان آنها را به خانه بازگرداند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنگ غزه ، تبادل اسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار