رویترز: ترامپ، حامیان جنگ عراق را به قدرت بازمی گرداند

خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت دونالد ترامپ قصد دارد حامیان جنگ عراق در سال 2003 را برای مناسب امنیتی دولت خود برگزیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: تعدادی از مقامات حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام کردند با وجود مخالفت "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا با حمله این کشور در سال 2003 به عراق، وی قصد دارد تعدادی از طرفداران این جنگ را برای پست های امنیتی دولت خود در نظر بگیرد.

از جمله این افراد می توان به "جان بولتون،" نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و "جیمز وولسی،" رئیس سابق سازمان سیا اشاره کرد. این دو نفر از حمله آمریکا به عراق حمایت کرده اند. جنگی که بسیاری از تحلیلگران آن را یکی از بزرگترین ناکامی های بزرگ سیاست خارجی آمریکا خوانده اند.

همچنین گفته می شود "فردریک فلیتز" یکی از مشاوران ارشد بولتون که پیشتر در سازمان سیا فعالیت کرده و اطلاعات ناقصی از برنامه سلاح های کشتار جمعی عراق فراهم کرده است، در کمیته انتقال قدرت ترامپ حضور خواهد داشت. 

با وجود اینکه پیش بینی سیاست خارجی دونالد ترامپ غیرممکن است، یکی از مقامات آمریکا که در عراق حضور داشت گفت: حامیان جنگ عراق در سال 2003، بیشتر علاقه مند به اعزام نیروهای آمریکاییِ بیشتر به عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند. 

"پال پیلار،" یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد از آنجایی که دونالد ترامپ تجربه سیاست خارجی اندکی دارد، افرادی را که در دولت خود برای سمت های مختلف منصوب می کند، بسیار حائز اهمیت است. آنچه می بینیم و باید نگران آن باشیم این است که رئیس جمهور جدید در همه مسائل مربوط به سیاست خارجی ضد و نقیض صحبت کرده است. بنابراین انتخاب مقامات ارشد وی که هر 4 سال یکبار در آمریکا اتفاق می افتد، بیش از هر چیز مهم است. 

مقامات جمهوری خواه همچنین اعلام کردند: "جان بولتون" که ترامپ او را برای سمت وزارت امور خارجه در نظر گرفته است و "جیمز وولسی" که قرار است به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا انتخاب شود تاکنون در این خصوص اظهارنظر نکرده اند. حتی فلیتز در یک گفتگوی تلفنی تأیید کرد که در کمیته انتقال قدرت ترامپ حضور دارد؛ اما اظهارات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.
"دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا که از 20 ژانویه 2017 (1 بهمن) رسما فعالیت خود را آغاز می کند، پیشتر اعلام کرده است با جنگ عراق که در آن بیش از 4000 سرباز آمریکایی و صدها هزار عراقی کشته شده اند و به ایجاد گروه تروریستی القاعده منجر شده است، مخالف است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار