سالاری در جلسه علنی شورای شهر؛

وظیفه نظارتی شورا نباید سیاسی کاری تلقی شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرداری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برچسب سیاسی زدن به یکدیگر به نفع هیچ کس نیست به همین دلیل معتقدم نباید وظیفه نظارتی شورا را سیاسی کاری تلقی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهارمین جلسه شورای شهر در پی اظهارات سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در خصوص واگذاری املاک توسط شهرداری، اظهار داشت: آقای سروری طرح اولیه را موضوع دروغ و دسیسه خواند در حالی که احمد توکلی در راستای صیانت از اموال صحبت‌هایی را مطرح کرده است. 
 
وی خطاب به چمران رئیس شورای شهر افزود: در جلسه گذشته شورا شما از اعضا درخواست کردید که در خصوص این موضوع هیچ‌گونه اظهارنظری نداشته باشند و رسیدگی به این موضوع را به مراجع قضایی واگذار کنند. 
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در جلسه گذشته شما از همه اعضا خواستید اگر نظر شخصی در خصوص موضوع واگذاری املاک دارند آن را به صورت کتبی ارائه دهند و جهت بررسی ارجاع و نتیجه اعلام شود اما امروز آقای سروری خود درخواست شما را نادیده گرفت. 
 
سالاری به سخنان اخیر نادران و گزارش سازمان دیده‌بان، شفافیت و عدالت در موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران توسط احمد توکلی اشاره کرد و گفت: بدون شک این افراد در راستای صیانت از اموال عمومی صحبت‌های خود را مطرح کرده و گزارشاتی را ارائه داده‌اند اما سوال اینجاست که جایگاه یک تشکل مردم نهاد در کشور نسبت به شورای شهر تهران چیست؟ 
 
وی ادامه داد: مردم تهران 31 نفر از اعضای شورا را انتخاب کردند که بر عملکردهای شهرداری تهران نظارت داشته باشند و همچنین تحقیق و بررسی، تحقیق و تفحص، شفاف‌سازی و کار کارشناسی در خصوص اقدامات شهرداری انجام دهند و نتیجه آن را به مردم اعلام کنند. 
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اعضا از ابتدای مطرح شدن موضوع واگذاری املاک گفته‌اند که جرمی در خصوص این موضوع صورت نگرفته است، تصریح کرد: حتی در فرایند ارائه طرح تحقیق و تفحص مطرح کردیم که گروهی انتخاب شوند که با خبرنگاران حوزه موضوعات را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه آن را به اعضا اعلام کنند. 
 
سالاری خطاب به سروری گفت: آیا این موضوع دسیسه است؟ آیا این نفاق است؟ اگر ما این کار را انجام ندهیم چه کسی باید آن را انجام دهد؟ مگر نظارت بر کار شهرداری تهران وظیفه شورا نیست؟ مگر دوستان اصولگرا طرح نظارت و بررسی را تهیه و امضا کرده‌اند که اکنون می‌گویید نفاق و دسیسه بوده است؟ اگر ما این اقدامات را وظیفه شورا نمی‌دانیم پس به چه منظور در این جایگاه نشسته‌ایم؟ آیا ما نباید به مردم پاسخ دهیم؟ 
 
وی با بیان اینکه در خصوص واگذاری املاک شهرداری تهران اتفاقاتی روی داده و سازمان بازرسی هم در خصوص آن نظر کارشناسی ارائه کرده است، افزود: سازمان بازرسی زیر مجموعه جناح خاصی نبوده و بر اساس کارهای کارشناسی خود رقمی را اعلام کرده که اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید بر اساس قانون وظیفه نظارتی خود را انجام دهند. 
 
سالاری تأکید کرد: بدون شک انجام وظایف نظارتی نباید به سیاسی کاری تعبیر شود چرا که سیاسی شدن کارها به نفع هیچکس نیست. 
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرداری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در هیچ زمانی نباید برچسب‌های سیاسی به یکدیگر بزنیم، گفت: اصلاح‌طلب و اصولگرا یا مستقل بودن شهردار نباید باعث شود که اعضا از عنوان‌های نادرست در خصوص یکدیگر استفاده کنند. 
 
سالاری با اشاره به سخنان نادران در رسانه ملی مبنی بر اینکه در واگذاری املاک شهرداری تهران جرم اتفاق افتاده است، گفت: دادستان تهران در خصوص این موضوع گفتند که کسی پیش‌گویی نکند و منتظر بمانید نتیجه کامل حاصل شود به همین دلیل تعجب می کنم چرا آقای سروری خودشان باز موضوع املاک شهرداری را مطرح کرده و در مورد آن قضاوت‌هایی را انجام داده است. 


انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار