تندگویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ساختمان‌های نیمه کاره باید تعیین تکلیف شوند/ بدون حکم قوه قضاییه نمی‌توانیم به ساختمان‌ها ورود کنیم

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های رها شده در شهر تهران به دلیل کثری بودجه رها شده‌اند، به همین دلیل باید هرچه سریعتر آن‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

ساختمان‌های نیمه کاره باید تعیین تکلیف شوند/ بدون حکم قوه قضاییه نمی‌توانیم به ساختمان‌ها ورود کنیممحمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع رها شدن ساختمان‌های نیمه‎کاره در شهر تهران اظهار داشت: ساختمان‌های رها شده و نیمه کاره دو موضوع متفاوت هستند چرا که برخی از ساختمان‌های نیمه کاره به دلیل کثری بودجه دچار مشکل شده و پروژه را به اتمام نرسانده‌اند.

وی افزود: امروزه برخی از ساختمان‌های نیمه‌کاره، کارگاه دارند اما به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی آن را رها کرده‌اند به همین دلیل از شهرداری تهران درخواست کردیم که با مالکان برای حل مشکل، وارد مذاکره شود.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: قرار است شهرداری تهران لایحه‌ای در رابطه با املاک رها شده به صحن شورا بیاورد تا بتواند تکلیف این املاک رها  شده را مشخص کند.

تندگویان با بیان اینکه شهرداری تهران قرار است که بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص به مالکان برای تعیین تکلیف ساختمان خود مهلت دهد، گفت: امروزه بسیاری از ساختمان‌ها لغو پروانه شده‌اند و مالکان نمی‌توانند هزینه مجدد صدور پروانه ساختمان را پرداخت کنند به همین منظور رها شده‌اند.

وی بابیان اینکه از شهرداری تهران درخواست کرده‌ایم که در رابطه با این موضوع هم با مالکان همکاری کند، تصریح کرد: باید کاری کنیم که وضعیت ساختمان از این حالت خارج شود.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم به تعدادی از ساختمان‌های رها شده ورود پیدا کنیم و آن‌ها را به فضاهای شهری تبدیل کنیم، گفت: این ساختمان‌ها مالک دارند به همین دلیل نمی‌توانیم بدون حکم قوه قضائیه به آن ورود پیدا کنیم.
 
تندگویان دامه داد: بدون شک قوه قضائیه به ما اجازه نمی‌دهد به ملک مردم ورود پیدا کنیم به همین دلیل باید تسهیلاتی را در نظر بگیریم که مالکان بتوانند وضعیت ساختمان‌های خود را مشخص کنند.

وی تأکید کرد: در ارتباط ساختمان‌های دارای تخلف، باید تخلف این ساختمان‌ها بررسی شود تا مالک بتواند پروژه خود را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار