سالاری در جلسه علنی شورای شهر؛

املاک ارزشمند شهرداری تهران نباید فروخته شود/اولویت‌گذاری پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تهران در بودجه سال 96

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: املاک ارزشمند شهرداری تهران نباید فروخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران، اظهار داشت: امروزه شهرداری تهران در یک وضعیت اضطراری در حوزه بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و همچنین موضوع فروش املاک که به صورت جدی در حال روی دادن است قرار دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه باید سه نکته در سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه 96 در نظر گرفته شود، افزود: شهرداری تهران باید همزمان با ارائه لایحه بودجه 96 و قبل از آن برنامه ای را در ارتباط با نحوه بازپرداخت بدهی‌های خود ارائه کند.

سالاری اضافه کرد: تعیین تکلیف بازپرداخت‌های بدهی شهرداری تهران مهم‌ترین وظیفه شورای چهارم است که باید آن را برای قالیباف و معاونانش در اولویت قرار دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صراحتا اعلام شده که شهرداری تهران لیست املاکی که می‌خواهد بفروشد تهیه کرده است، گفت: چرا شهرداری تهران می‌خواهد این کار را انجام دهد؟ و یا چرا باید املاک ارزشمند شهر بفروش برسد؟ در حالیکه این املاک نباید فروخته شوند و باید بر مبنای اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری نسبت به بهینه کردن املاک شهرداری تهران اقدام شود و از محل بهره‌برداری موجبات افزایش درآمدهای پایدار شهر را رقم بزند.

وی با بیان اینکه باید از فضای پسا تحریم استفاده کنیم و در راستای راهبردهای اقتصاد مقاومتی آنها را به سمت درآمدهای پایدار سوق دهیم ، تأکید کرد: بنده مخالف جدی فروش املاک ارزشمند شهر تهران هستم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه سه نکته ارزشمند در این طرح باید مد نظر قرار گرفته شود، یادآورشد: باید در هزینه‌ها و تعریف پروژه‌های جدید رویکرد انقباضی داشته باشیم چرا که برای تمام پروژه‌های نیمه تمام 41 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

سالاری اضافه کرد: قطعا در بودجه سال آینده از 18 یا 19 هزار میلیارد تومان نمی‌توانیم رقم را بیشتر کنیم و به همین دلیل باید پروژه‌های نیمه تمام را اولویت‌بندی کرده و در موضوعات اساسی پروژه جدید تعریف نکنیم تا بتوانیم نسبت به تسویه بدهی‌ها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام اقداماتی انجام دهیم.

وی بر لزوم هوشمندسازی شهرها اشاره کرد و گفت: امروزه شهرها به سمت الکترونیکی شدن و هوشمندسازی سوق پیدا کرده‌اند به همین دلیل، شهرداری تهران به عنوان مالک تمام عرصه‌های عمومی، میادین و معابر می‌تواند از این ناحیه درآمد قابل توجهی کسب کند.

سالاری اضافه کرد: باید درآمدهای شهر تهران را از حوزه بارگذاری مسکونی و تجاری اداری به سمت حوزه‌های نرم افزاری مانند بسترسازی برای شهری هوشمند و الکترونیک سوق دهیم که نمونه مهم آن آنتن‌ها و دکل‌هایی است که امروز به اپراتورهای تلفن همراه و غیره می‌دهیم و آنها صدها برابر از این موضوع سود می‌برند.

وی گفت: در خصوص دکل‌های مخابراتی وضعیت تهران به لحاظ منظر شهری نابسامان شده در حالی‌که ما از آن بهره کافی نمی‌بریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار