فیروز رنجبر مطرح کرد:

استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی سفره‌های آب زیرزمینی را آلوده کرده است

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استان‌ها و نماینده استان البرز گفت: استفاده بی‌رویه و بدون مطالعه از کودهای شیمیایی سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین خاک را آلوده کرده است.

استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی سفره‌های آب زیرزمینی را آلوده کرده است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا فیروز رنجبر رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استان‌ها و نماینده استان البرز در سی و سومین اجلاس عمومی شوراها با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در کشاورزی و باغداری اظهار داشت: هنوز آبیاری‌ها به صورت غرقابی انجام می‌شود و عمده روند حمایت از آبیاری تحت فشار از یک سوء استفاده بی‌رویه و بدون مطالعه کودهای شیمیایی جزء مشکلات اساسی محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی باعث به وجود آمدن آلودگی خاک و سفره‌های زیرزمینی آب شده است. 

نماینده استان البرز گفت: عدم مدیریت صحیح جهت ارائه الگوی مناسب کشت محصولات زراعی و باغی و همچنین صیفی‌جات منجر به عدم تعادل در تولید عرضه و تقاضای محصولات تولیدی شده است.

فیروز رنجبر اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم حمایت از کشت و صنعت موجب سردرگمی تولید کنندگان شده است.

وی با اشاره به اعلام نظر بدون مطالعه هیئت سه نفره در خصوص تبدیل موضوع ماده 64 قانون اراضی که مختص تألیف دام و مراتع محسوب می‌شود، افزود: معمولا پس از اعلام رأی این هیئت تبدیل به مواد و تحویل به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث معدن و برداشت بی‌رویه شن و ماسه و غیره شده که این موضوع تهدیدی جدی برای سفره‌های آب زیرزمینی و کشاورزی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار