طیبی خبر داد:

جهاد دانشگاهی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی به اعضای شوراها آموزش خواهد داد

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: بر اساس تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و شورای عالی استان‌ها این نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی،علمی، اقتصادی و فرهنگی آموزش‌های لازم را به اعضای شوراها خواهد داد.

جهاد دانشگاهی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی به اعضای شوراها آموزش خواهد دادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در سی و سومین اجلاس عمومی استان‌های که امروز (پنجشنبه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با اشاره به تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین جهاد دانشگاهی و شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این تفاهم ‌نامه برای بهره‌گیری از جهاد دانشگاهی برای آموزش شوراها به امضاء رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس امضای این تفاهم نامه در عرصه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی علمی فرهنگی آموزش‌های لازم به اعضای شوراها داده خواهد شد افزود: شوراها بزرگ‌ترین نهاد عمومی غیردولتی کشور هستند  و همچنین نقش تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در حوزه آموزش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: افرادی که عضو شوراها می‌شوند با این آموزش‌ها می‌توانند به درستی به وظایف گسترده شوراها اشراف پیدا کنند.

طیبی با تأکید بر اینکه شوراها وظایفی دارند که با آموزش‌های درست می‌توانند آن را انجام دهند، تصریح کرد: صحبت‌های اعضای شوراها باید مبتنی بر توانمندی‌هایشان باشد به همین دلیل این اعضا باید در راستای وظایف خود اقداماتی انجام دهند که در راستای ظرفیت‌های قانونی باشد.

وی افزود: نمایندگان شوراها باید  با آموزش صحیح با نخبگان خود در شهرها و روستاها ارتباط برقرار کنند تا بتوانند به درستی از توانمندی‌های آنها استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به آموزش شهروندی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها افزود: باید به این برنامه توجه ویژه شود چرا که آموزش به شهروندان در قالب سبک زندگی و آموزش‌ مهارت‌های زندگی ضروری است.

طیبی با بیان اینکه مستندسازی تجارب نمایندگان ادوار شوراها باید در قالب تفاهم نامه اجرایی شود، تصریح کرد: این مستندسازی در تمام دنیا به عنوان مدیریت دانش شناخته می‌شود  و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می‌تواند تجارب را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند، گفت: این نهاد می‌تواند در کنار شوراها برای توسعه شهرها و روستاها گام‌های اساسی بردارد.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی نشان داد توان حرکت در مرز علم وجود دارد و برای اثبات آن می‌توان به فعالیت جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان و فعالیت‌هایی که در خصوص فرستنده‌های رادیویی انجام داده، اشاره کرد.

طیبی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش دارای شبکه گسترده ای است و می‌تواند تمام تلاش خود را در مسیر فعالیت‌های آموزشی به سمت آموزش‌های تخصصی معطوف کند.

وی ادامه داد: کمتر از 20 درصد از منابع مالی جهاد دانشگاهی از بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و هشتاد درصد از این منابع از طریق فعالیت‌های پژوهشی به دست می‌آید.

طیبی گفت: امیدواریم کمک ما بتواند در حوزه پژوهشی به توسعه اقتصادی شهرها، بحث منظر شهری و معضلات شهری که امروزه گریبان‌گیر شهرها شده در جامعه تأثیرگذار باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار