ارومیه؛

ارزش‌های انقلاب به واسطه هنر بین افکار عمومی زنده می‌ماند

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانو‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: باید ارزش‌های انقلاب اسلامی را به واسطه بهره گرفتن از ظرفیت هنر فاخر و اصیل بین افکار عمومی زنده نگه داشت.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر باید افکار عمومی و آحاد جامعه را متوجه شعار سال کنند تا از این رهگذر بسترهای لازم برای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب آماده شود و اقشار مختلف مردم برای تحقق بافتن سیاست‌های کلی ابلاغی از طرف ایشان گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود فرا رسیدن سالروز شهادت هنرمند فقید مرتضی آوینی و نامگذاری این ایام به عنوان هنر انقلاب را مورد اشاره قرار داد، افزود: باید از ظرفیت نهفته در هنر، توانایی و قابلیت هنرمندان جهت زنده نگهداشتن اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره)، شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع و سال‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی استفاده شود.

وی بر ضرورت ورود یافتن مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به این عرصه، فعالیت منسجم و اثربخش در زمینه فوق تاکید کرد، گفت: با طراحی و اجرایی کردن فعالیت‌های منسجم و چشمگیر می‌توان تا اندازه زیادی برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی و عجین کردن آن با ارزش‌های انقلابی و اسلامی تاثیرگذار بود؛ که در زمینه فوق باید همه مسئولان و نهادها همکاری کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از بدو تاسیس این مجموعه تا 18 اسفند ماه سال گذشته در مجموع بیش از 900 کانون در سراسر استان جهت فعالیت راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: به طور میانگین چنانچه هر یک از آنها 20 نفر عضو داشته باشند در مجموع کانون‌های مساجد استان بیش از 18 هزار نفر عضو فعال دارند.

بیگی سهمیه آذربایجان غربی برای راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری مساجد در طول سال گذشته به تعداد 163 کانون عنوان کرد، بیان داشت: ولی با توجه به استقبال کم‌نظیر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و دلسوزان فرهنگ این مرز و بوم سهمیه مورد اشاره در نیمه نخست سال تحقق پیدا کرده و برای نیمه دوم سال نیز برنامه‌ریزی‌‌های دیگری صورت گرفت.

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خشنودی از اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو راه‌اندازی به ویژه در سال‌های اخیر کانون‌های مساجد را به معنای واقعی کلمه در معرض توجه قرار دارد، ادامه داد: بنابراین کانون مساجد با قرار گرفتن کنار پایگاه‌های مقاومت بسیج برای مقابله با ناتوی فرهنگی رو به جلو گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.