ارومیه؛

اجرای 26 برنامه در آذربایجان غربی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: 26 عنوان برنامه در آذربایجان غربی همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، این ایام را به هنرمندان و هنردوستان در سراسر ایران اسلامی و آذربایجان غربی تبریک گفت، اظهار داشت: برنامه‌های مختلف برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه 20 فروردین ماه سالروز شهادت هنرمند فقید مرتضی آوینی است، ادامه داد: باید در خلق آثار هنری از هنرمندان متدین و انقلابی به معنای واقعی کلمه الهام گرفته شود و راه آنها توسط نسل جدید ادامه پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرایی کردن برنامه‌های ویژه این ایام تاکید و تصریح کرد: باید برای مردمی کردن برنامه‌های این روزها به صورت جدی گام برداشته شود، به طوری که آحاد جامعه باید در این آئین‌ها مشارکت کنند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی بر ضرورت ارائه آثار هنری اصیل، فاخر و ارزشمند تاکید کرد و افزود: هنر بهترین وسیله برای انتقال دادن مفاهیم، ارزش‌ها، آموزه‌های دینی و انقلابی به نسل جدید است که باید استفاده لازم از این ظرفیت به عمل آید.

نوروزی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت مرتضی آوینی هنرمند صاحب‌نام و خلاق قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: به همین مناسبت سالروز شهادت ایشان به عبارت دیگر از 20 فروردین تا 26 فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی به تدوین برنامه‌های مختلف جهت اجرایی کردن در هفته هنر انقلاب اسلامی با مشارکت هنرمندان، هنردوستان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها دیدار جمعی از هنرمندان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی است.

وی همچنین پخش فیلم‌های جشنواره حسنات با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، اداره کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی، کمیته امداد امام خمینی استان و بیمارستان امید را مورد اشاره قرار داد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی به انجام هماهنگی‌های مورد نیاز جهت برگزاری برنامه‌های پیشنهادی و مصوب را مورد اشاره قرار داد و گفت: با همراهی جامعه هنری استان حدود 26 برنامه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی در بخش پایانی سال خود با اشاره به اینکه در نخستین روزهای سال جدید قرار گرفته‌ایم ضمن اینکه برای آحاد مردم روزهایی سراسر شادکامی و موفقیت آرزومند شد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق منویات رهبری استفاده لازم به عمل آورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.