پیگیری جدی محرومیت زدایی در روستا‌های ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: با هدف محرومیت زدایی و فراهم کردن زمینه توسعه، بازنگری طرح‌های هادی در این شهرستان با جدیت در حال پیگیری است.

فرماندار ارومیه در نشست بررسی چالش‌های حوزه مسکن روستایی شهرستان ارومیه که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن و معاونان وی و بخشداران ارومیه برگزار شد، گفت: مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان ارومیه از نیاز‌های اساسی است و در این راستا طی تعامل با بانک‌ها و بنیاد مسکن این روند تسهیل و تسریع می‌شود.

غلامحسین عماری افزود: آسیب شناسی علل کندی مقاوم سازی منازل روستایی در روستا‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ارومیه باید انجام شود و نظارت و کنترل در این زمینه لازم است.

این مقام ارشد شهرستانی اضافه کرد: آماده هستیم تا با مدیران عامل بانک‌ها در این زمینه تعامل و گفتگو شود تا مساله اعطای روند تسهیلات تسریع و تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آمار‌های بنیاد مسکن در این زمینه شهرستان ارومیه رتبه خوبی در استان ندارد، گفت: روند اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان تا ۱۵روز دیگر بررسی و تصمیمات بعدی در نظر گرفته شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: مقرر شده برای تسهیل امور روستاییان استقرار یک کارشناس از بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده و تسهیل روند کار و مدیریت هزینه‌های رفت و امد روستاییان به شهر در بخش‌ها حضور یابد.

محرومیت زدایی در روستا‌های ارومیه با جدیت پیگیری می‌شود

فرماندار ارومیه با اشاره به طرح بازنگری طرح هادی در ارومیه گفت: بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم کردن زمینه توسعه و شتاب بخشی به بهسازی سکونت‎گاه‌ها انجام می‌شود و در ارومیه این طرح با جدیت در حال پیگیری است.

عماری با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد و این یک راهبرد است، افزود: طرح هادی روستا‌ها بستر توسعه روستایی است و هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستا‌ها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

فرماندار ارومیه با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در زمینه طرح بازنگری در ۲۰ روستای ارومیه بیان کرد: توسعه فضای ورزشی و آموزشی در روستا‌ها سبب ماندگاری مردم در روستا‌ها می‌شود و نباید از آن غفلت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.