دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه‌ارومیه:

احیای دریاچه وارد فاز نرم‌افزاری شد

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در ساحل دریاچه ارومیه گفت: فاز اول احیای دریاچه ارومیه به محوریت سخت افزاری رو به اتمام است و همزمان فاز دوم‌ نرم افزاری آغاز شد.

محمدصادق معتمدیان عصر جمعه در جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه اظهار کرد: همه پروژه‌های سخت افزاری با بیش از چند هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه انجام شد تا وعده‌های دولت سیزدهم زمین نماند و اکنون همان با فرآیند احیا وارد فاز نرم افزاری می‌شویم.

وی‌ ادامه داد: انتقال آب از رودخانه‌ها و سدهای تعریفی انجام شده و اکنون دریاچه ارومیه در حال آبگیری است.

معتمدیان با تاکید بر موفقیت دولت سیزدهم در اجرای فاز اول احیای دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم‌ احیای دریاچه ارومیه، منابع آبی و مدیریت آن است که بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست بنابراین باید با تغییر الگوی کشت در آذربایجان‌غربی و حاشیه آبی این دریاچه، کشت‌های متناسب با حال دریاچه ارومیه داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم مشارکت مردمی افزود: اجرای تغییر الگوی کشت با محوریت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود و از مردم این استان می‌خواهیم که سهم خودشان را در احیا این دریاچه به اشتراک بگذارند و با تغییر الگوی کشت در باغات خود برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند.

وی بیان کرد: زمانی که همراه سخنگوی دولت در حال عزیمت به ساحل دریاچه ارومیه بودیم شاهد ترافیک ۱۵ کیلومتری جاده شهید کلانتری تا پل میانگذر بودیم و این نشان از عشق مردم به دریاچه ارومیه و خوشحالی آنها از احیای این دریاچه است.

معتمدیان اضافه کرد: امروز با همراهی نهادهای مختلف زمینه حضور خانواده‌ها و فرزندان آنها در ساحل دریاچه ارومیه مهیا شدتا جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه برگزار شود و شاهد برپایی این جشن و خوشحالی مردم باشیم.

معتمدیان افزود: همین جشنواره‌ها می تواند در ایجاد مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه بسیار موثر باشد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اضافه کرد: وضعیت دریاچه رو به بهبود است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و علاوه بر آن، بارش های پیش بینی شده ، وضعیت این پهنه آبی را روز به روز بهتر ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.