تشکیلات خودگردان فلسطین با توزیع پیش نویس یک قطعنامه در سازمان ملل، خواستار خروج نظامیان صهیونیست از غزه و کرانه باختری شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در کرانه باختری به عنوان نماینده فلسطین در مجامع بین المللی در تلاش است از طریق دیپلماتیک به اشغالگری نظامیان صهیونیست پایان بخشد. سازمان ملل یکی از نهاد‌هایی است که این تشکیلات به دنبال پیشبرد برنامه‌های خود است. 

به گزارش الجزیره، نمایندگی فلسطین در سازمان ملل امروز (دوشنبه) اقدام به توزیع یک پیش نویس قطعنامه در این نهاد کرد که براساس آن نظامیان اشغالگر صهیونیست باید ظرف شش ماه آینده از نوار غزه و کرانه باختری خارج شوند. 

از آنجا که آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی هم دست رژیم صهیونیستی از جمله فرانسه و انگلیس دارای حق وتو در شورای امنیت هستند و مانع از تصویب هر گونه قطعنامه علیه تل آویو خواهند شد؛ اکنون تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تصویب یک قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل است.

پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین حتی اگر به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل نیز برسد، الزام آور نخواهد بود؛ گرچه رژیم صهیونیستی نشان داده است به قطعنامه‌های الزام آور شورای امنیت نیز پایبند نیست. 

در این پیش نویس، تشکیلات خودگردان علاوه بر آنکه خواستار توقف شهرک سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شده است، بلکه خواستار تخلیه شهرک‌های فعلی در این منطقه و خروج شهرک نشینان شده است. 

اکنون بیش از ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست (معادل ۱۰ درصد از جمعیت رژیم جعلی اسراییل) در کرانه باختری ساکن هستند و مقامات تل آویو به دنبال افزایش این شهرک نشینان به یک میلیون نفر هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار