سازمان همکاری اسلامی به شهادت فلسطینیان و حامیان آنان در کرانه باختری واکنش نشان داد.

سازمان همکاری اسلامی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله شلیک مرگبار به یک فعال صلح ترکیه‌ای-آمریکایی را محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، این سازمان همچنین شهادت «بنا امجد بکر» ۱۳ ساله در جریان حملات شهرک نشینان صهیونیست به روستای «قریوت» در جنوب نابلس را محکوم کرد. 

سازمان همکاری اسلامی همچنین اعلام کرد که حوادثی از این دست ناقض قوانین و هنجار‌های بین‌المللی است و خواستار تشکیل یک کمیسیون مستقل برای بررسی آنها شد.

«عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی ترک‌تبار روز گذشته در جریان تظاهراتی علیه گسترش شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، از ناحیه سر هدف گلوله اشغالگران صهیونیست قرار گرفت و ساعتی بعد جان خود را از دست داد. ترکیه این اقدام اشغالگران را شدیدا محکوم کرده و رئیس جمهور آن خواستار تشکیل ائتلافی از کشور‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی شده است.

کاخ سفید نیز مدعی است که «نگران» کشته شدن شهروند خود است و خواستار انجام تحقیقات در این خصوص شده است. 

بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان یا شهرک نشینان صهیونیست از ماه اکتبر تا کنون دست کم ۶۶۱ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز می‌گوید بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی تنها در سال ۲۰۲۴ به دلیل تخریب خانه‌های خود به دست اشغالگران در سراسر کرانه باختری آواره شده اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار