عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول و مقصر کشته شدن اسرای صهیونیست در نوار غزه و همچنین شکست مذاکرات آتش بس اعلام کرد.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه «الجزیره مباشر» اظهار داشت: نتانیاهو مانع رسیدن به هرگونه توافق و مسئول کشته شدن اسرا است.

وی گفت: ما هیچ شروط جدیدی بعد از موافقت با طرح پیشنهادی بایدن مطرح نکرده‌ایم و همه می‌دانند مانع اصلی دستیابی به توافق، شخص نتانیاهو است.

بدران تاکید کرد: ما برای رسیدن به توافق پایان جنگ مصمم هستیم و به آنچه قبلاً بر سر آن توافق کرده‌ایم، پایبندیم.

وی ادامه داد: حق طبیعی خود را در زمینه مقاومت و پایداری در برابر رژیم اشغالگر و مقابله با طرح‌های این رژیم برای نابودی مساله فلسطین چه در غزه و چه در کرانه باختری محفوظ می‌دانیم.

این مقام حماس اضافه کرد: تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان کرانه باختری هرگز ملت فلسطین را از ادامه مقاومت باز نمی‌دارد.

در حالی که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار