معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت اعتمادی به ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، در مسیر کسب دوباره قدرت نیست.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو نوشت: دیک چنی در بیانیه ای، اظهارات اخیر دخترش را تایید کرد و گفت «دیگر اعتمادی به ترامپ برای قدرت گرفتن نیست».

لیز چنی نماینده پیشین جمهوریخواه و دختر دیک چنی در مصاحبه‌ای در فستیوال تگزاس تریبیون در شهر آستین، اعلام کرد: جنگ او با ترامپ به رای حمایت از کامالا هریس معاون بایدن و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر (آبان) محدود نمی‌شود و شامل شرکت در کارزار‌های انتخاباتی در ایالت‌های سرنوشت ساز در انتخابات پاییز امسال خواهد بود.

بعد از این که لیز چنی، رای پدرش را در انتخابات آینده اعلام کرد با تشویق مخاطبان مواجه شد.سپس دیک چنی یکی از معاونان پیشین رئیسان جمهوری خواه پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اظهارات دخترش را تایید کرد و گفت در انتخابات آینده از ترامپ حمایت نخواهد کرد و ترامپ برای قدرت گرفتن قابل اعتماد نیست.

دیک چنی در بیانیه‌ای گفت: همه ما به عنوان شهروندان (آمریکا) وظیفه داریم فراتر از مشارکت برای دفاع از قانون اساسی خود تلاش کنیم. به همین دلیل من به کاملا هریس رای می‌دهم.

ترامپ در پیامی که در شبکه اجتماعی متعلق به خود موسوم به تروث سوشال منتشر گرفت، حمایت دیک چنی از هریس را رد کرد و گفت دیک چنی فقط اسم جمهوریخواه را یدک می‌کشد.در مقابل، کارزار انتخاباتی هریس از تصمیم دیک چنی و هر جمهوریخواه دیگری برای پیوستن به بیانیه‌ای که به گفته آنها شامل حمایت صد‌ها جمهوریخواه دیگر است، استقبال کرد.

لیز چنی همچنین در اظهاراتش گفته بود از کولین آلرد نماینده دموکرات در رقابت‌های سنا در مقابل تد کروز سناتور جمهوریخواه حمایت خواهد کرد.لیز چنی که زمانی مقام سوم در کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا بود، گفت: شکست دادن ترامپ به صراحت، مهم است، اما تعداد دیگر نامزد انتخاباتی در کشور داریم که از انکارگرایی در انتخابات استقبال می‌کنند و من فکر می‌کنم که واقعا مهم است آنها را نیز شکست دهیم.یکی از نکات بسیار مهم اگر می‌خواهیم بار دیگر سیاست‌های خود را تدوین کنیم انتخاب افراد جدی است.

اظهارات لیز چنی به دنبال سخنرانی چهارشنبه گذشته او در دانشگاه دوک مطرح شد. وی رای خود به هریس را اعلام کرد و نسبت به خطر قدرت گرفتن ترامپ هشدار داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و پیروز این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار