سفیر آب و هوایی آمریکا پس از دیدار با همتای چینی خود اعلام کرد که واشنگتن با همراهی پکن قصد دارد نشستی را درباره تغییرات اقلیمی برگزار کند.

جان پودستا، سفیر آب و هوایی آمریکا تایید کرد که مذاکرات با لیو جینمین، همتای چینی وی و وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور در پکن عالی بوده است.

براساس گزارش النشره، پودستا در حالی که اذعان داشت «تفاوتهایی» وجود دارد، اعلام کرد که دو طرف برنامههایی را برای برگزاری نشستی در رابطه با گازهای دیگر به غیر از دیاکسید کربن، یعنی متان، اکسید نیتروژن و هیدروفلوئوروکربنها انجام دادهاند که توجه کمتری به آنها میشود، اما آنها نیمی از گازهایی را تشکیل میدهند که باعث گرم شدن کره زمین میشوند

وانگ یی با اشاره به اینکه مذاکرات پکن آرام بود، نتایج عمل گرایانه در زمینه همکاری را ستود و خاطرنشان کرد که دو طرف در گفتگوهای بیشتر شرکت کردند و جهت تلاشهای مشترک را روشن کردند

وی تاکید کرد که این پیام مثبتی به جهان خارج میدهد که چین و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ نه تنها باید در یک جهت حرکت کنند، بلکه قطعا میتوانند با یکدیگر کار هم کنند.  

مذاکرات آب و هوا معمولا حول محور کاهش دی اکسید کربن، یکی از خطرناکترین گازهای گلخانهای است. اما متان که بسیار قدرتمندتر از این گاز است، هدف اصلی کشورهایی است که به دنبال کاهش سریع انتشار گازهای گلخانهای و کاهش سرعت تغییرات آب و هوایی هستند.

بر اساس گزارش آژانس بینالمللی انرژی، انتشار گاز متان از بخش سوختهای فسیلی برای سه سال متوالی افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ رکورد زده است.

مترجم: مینا عظیمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار