جیک سالیوان هفته آینده برای گفتگو با همتای چینی خود عازم پکن خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است هفته آینده از سه‌شنبه تا پنجشنبه به پکن سفر کرده و با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار کند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یک مقام ارشد دولتی آمریکا که نام او ذکر نشده می‌گوید هدف از این سفر «مدیریت مسئولانه رقابت‌ها و تنش‌ها» خواهد بود. انتظار می‌رود دو طرف به موضوعات کلیدی در روابط دو جانبه از جمله همکاری در مبارزه با مواد مخدر، ارتباطات نظامی، هوش مصنوعی و مسائل کلیدی سیاست خارجی بپردازند. 

مقام مذکور همچنین گفت که مسئله ایران و برنامه آن برای پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز از دیگر محور‌های گفتگوی دو طرف خواهد بود. 

انتظار می‌رود وانگ و سالیوان به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت طی دو روز با یکدیگر ملاقات کنند. 

این دو مقام آخرین بار در ماه ژانویه در «بانکوک» پایتخت تایلند دیدار کردند؛ دو ماه پس از آن که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «شی جین پینگ» همتای چینی او در سانفرانسیسکو نشستی برگزار کردند. در طول ۱۶ ماه گذشته، سالیوان و وانگ چهار دیدار اعلام نشده در وین، مالت، واشنگتن و بانکوک داشتند.

گفته می‌شود سفر سالیوان در واقع بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تثبیت روابط بین دو کشور است که سال گذشته پس از پرواز یک بالن چینی بر فراز آمریکای شمالی به پایین‌ترین سطح خود رسید.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار