یک مقام آمریکایی از دیدار دو مقام نظامی چین و آمریکا در آینده نزدیک برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا سوءتفاهم نظامی خبر داد.

نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین اعلام کرد: «فرمانده نیرو‌های آمریکایی در منطقه هند و اقیانوس آرام طی چند هفته آینده با یکی از فرماندهان نیرو‌های مسلح چین با هدف جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم نظامی بین دو کشور گفتگو خواهد کرد». 

به گزارش رویترز، برنز بر اهمیت کانال ارتباطی بین دو طرف تاکید کرد و گفت: «ما باید این ارتباط را داشته باشیم تا در صورت وقوع حادثه یا سوء تفاهم، رهبران نظامی ما بتوانند بین طرفینی که با هم برخورد کرده‌اند، یا در حال بحث و گفتگو هستند، ارتباط برقرار کرده و مطمئن شوند که به یک توافق منطقی دست پیدا می‌کنیم». 

سفیر چین در آمریکا تاکید کرد که نیرو‌های دو طرف در آب‌های بین‌المللی در منطقه‌ای نزدیک به یکدیگر مستقر هستند و او نگران تصادف یا «درگیری ناخواسته» بین طرفین است. 

در همین راستا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته به پکن سفر کرد و پس از دیدار با مقامات ارشد چین، با «ژانگ یوشیا» معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی و دومین مقام عالی‌رتبه نظامی چین دیدار و گفتگو کرد. مقام ارشد نظامی چین در این گفتگو با اشاره به روابط تایوان و آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید تبانی نظامی با جزیره تایوان را متوقف کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار